Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sult!

Redigeret 31 januar, 2014, 05:05 i Sund kost
Hej Netdoktor mennesker! :D

Jeg er en ung fyr på 17 der søger hjælp....

Jeg er kommet i det problem hvor jeg ikke kan føle mæthed længere... Det eneste der holder mig fra at spise videre er min fornuft, og smerte i maven.

Jeg kan spise aftensmad, og så liiige med det samme bagefter liiiige tage lidt mandler... og så liiiiige tage en banan og så liiiiige tage en portion youghurt.

Jeg er ved at blive sindssyg af at jeg ikke kan føle mig mæt. Jeg spiser meget sundt, det vil sige, jeg spiser magert kød, massere grøntsager, og prøver så vidt som muligt at undgå fedt.

Jeg er ikke overvægtig, men er bange for jeg vil blive det, hvis det her varer ved.

Glæder mig til at høre svar fra jer!

JAcob

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jacob :)

    For det første, du er en 17-årig dreng, hvilket nok er den 'gruppe', der har brug for allermest mad, endnu mere hvis du også er aktiv. Så du burde måske bare spise mere til hovedmåltiderne, så du bliver helt mæt. Du har brug for det ;)

    Og så skal du ikke prøve at undgå fedt. Man skal have fedt, dog mest sundt fedt som avocado, mandler, nødder, forskellige olier osv. Det kan nemlig være svært at blive ordentlig mær, hvis man slet ikke spiser fedt.

    Og nej, du bliver ikke overvægtig, fordi du spiser dig mæt, selvom det er mere end du tror, du måske burde have, hvis du overvejende spiser sundt. Du har som sagt brug for det! ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.