Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

udelukkelse af forskellige ting

Redigeret 31 januar, 2014, 02:07 i Åben debat om overvægt
Jeg har lagt min livsstil om ved at jeg ikke indtager noget sukker, alkohol og stivelse. Jeg har tabt mig på det og føler at min krop har det godt med det jeg gør. Men nu er det bare sådan at jeg har fået af vide af et familie medlem at det kan være meget usundt ikke at få nogle former af sukker, og at man kan udvikle sukkersyge på den måde. Og der er ting i stivelse som faktisk er vigtigt for kroppen

er der nogen af jer der har erfaring eller noget mere viden på dette område?
jeg vil jo ikke på nogen måde skade min krop

Kommentarer

  • Indstillinger
    None sense. Din familie burde sætte sig ned og læse basic biokemi, så vil de hurtigt opdage, at sukker/stivelse IKKE er en vital del af livet. Man kan sagtens leve på fedt og protein. Eskimoerne levede faktisk i flere hundrede år udelukkende ved at indtage fedt og protein.

    Det lyder til at du har foretaget noget af en imponerende livstilsændring. Af ren nysgerrighed, tager du nogle former for vitamin/mineral tilskud for at supplere din nye sunde livsstil?
  • Indstillinger
    nej det gør jeg ikke, da jeg ikke tror det er nødvendigt. Jeg tror på at når man lever så sundt og naturligt som muligt så behøver man det ikke. Men det er jo bare min overbevisning
Log in eller Registrér for at kommentere.