Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

7 års ondt i maven.. hjælp

Hej Jeg er en pige/kvinde på 18 år nu, jeg har haft mavesmerter i 7 år nu.

Jeg har fået taget en masse blodprøver = alle tal var fine

Jeg har fået et kamera ned i maven igennem munden = der var et ganske lille mave sår.

Jeg har fået et kamera i tarmen = alt var normalt.

Jeg får noget jeg kalder løbeture ca. et kvarter efter et måltid, hvor afføringen er tynd og gult. dette kommer om jeg ryger eller ej.

Jeg fik i starten smerter kun højre side af maven, jeg fik svedeture og generelt dårligt da jeg når jeg fik anfald, de fjernede min galdeblære( jeg havde en sten, de regnede dog med jeg dannede små sten som passerede) tilbage i år 2010, desværre havde det ingen virkning. men smerterne nu er som om de sidder ''forskellige steder'' smerten er ''fan af'' lige ude for mavesækken, højre nedre mave og lige under min navle.

Min far lider af chrons, dog skulle den ikke være arvelig, min mors side af familien har tendens til at have for lange tarme.

Jeg har været i syge systemet som 14 årig, men blev først taget alvorligt da jeg rundede de 16 år. da unge piger og ondt i maven intet tilfælde er.

Jeg har også fået lavet den undersøgelse hvor du spiser en pille med elastikbånd i, hvor jeg 24 timer efter får taget et røgten billede, hvor intet var at se.

min nuværende læge mener jeg har kronisk forstoppelse, jeg ved godt han har uddannelsen, men mine symptomer stemmer ikke overens i følge mig, halvdelen af hvad jeg siger lytter han ikke til, han ignorer den fact at det er gult. han siger for det meste ''javist, men det skelner mellem tykt og tyndt'' hvor jeg må forklare ham igen det er meget sjældent jeg har hård afføring.

Min sygehus læge, min praktiserende læge og min sygeplejerske står på bar bund, derfor henvender jeg mig her.

på forhånd tak.
Log in eller Registrér for at kommentere.