Hjem Smerte Åben debat om smerter

Store smerter i hovedet under styrketræning

Redigeret 22 januar, 2014, 13:17 i Åben debat om smerter
Er en pige på 17 år. Vejer cirka 53 kilo og er 168 cm høj.
Styrketræner 3 gange om ugen, og har gjort det de seneste 3-4 måneder. Når jeg styrketræner udfører jeg øvelser som squat, lunges, bænkpres osv. altså øvelser med mange kilo i forhold til min styrke.
Dog har jeg de sidste 2 uger oplevet en STOR smerte fra baghovedet til det ene ører, oftest i højre side (men også i venstre). Smerten kommer ofte ved 3.-4. gentagelse i et sæt, men aftager så langsomt efter 10 min. pause. Dog kommer det igen så snart, at jeg begynder på et nyt krævene sæt. Vil ikke selv mene, at jeg er for ambitiøs med kiloene, da jeg tager det, som er udfordrende men muligt. Det er en meget stor, intens smerte, som medfører svimmelhed og en meget ubehagelig følelse i hovedet og ikke noget, som umiddelbart kan sammenlignes med hovedpine. Går aldrig sulten til træning, og drikker altid meget vand både inden, under og efter træning. Er det noget jeg skal frygt, eller skal jeg fortsætte med mit styrketræning? Er meget glad for styrketræning, og derfor er det en meget irriterende faktor for mig.

Kommentarer

  • Smerter i hovedet er tegn på anstrengelser, du skal løfte det vægt du kan klare og ikke overdrive. Du skal respektere din krop når du træner prøv dig frem med lav vægt og sæt mere på, mærk efter hvornår smerten kommer og hold dig til den vægt du kan klare uden smerter.
Log in eller Registrér for at kommentere.