Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Meget frustreret :(

Hej Net doktor.

Er der nogen af jer som har haft noget lignende ?

Jeg er en Mand på 22 år, som før Den 17 December 2012 ikke havde døjet med mavesmerter.

Jeg er web programmør til min hverdag og forsøger at styrke træne 4 gang om ugen.

Mine symptomer er følgerne:
- Det starter med jeg får det virkelig varmt. Når jeg mærker på mig selv kan jeg selv mærke jeg brænder. Og jeg bliver rigtig sløj.

- Næste step er at jeg bliver svimmel og får kvalme. Det følges som jeg kan kaste op men når jeg prøver kan jeg ikke.

- Nogle gang får jeg også en voldsom hjerte banken.

- Sidst step er så en total ulidelig smerte i maven. Hvor varme gøre det endnu værre.

- Afføring er fra tyndt, normal til hård.

Det virker som om afføring sætte det i gang eks. Da jeg var på arbejde i fredags den 17 Januar 2014 var jeg på toilettet og omkring 1 time efter begyndt helved igen. Og der var mit afføring midten i mellem tyndt og normal.


Det startet med den 17 December 2012 hvor jeg var på arbejde omkring 2-3 om eftermiddagen. Hvor jeg lige pludseligt fik det dårligt, så jeg gik ned og fik noget luft og det blev bedre lige indtil jeg kom op igen. Så jeg blev nød til at tag hjem "Det var ikke til at holde ud". Da jeg ventet på bussen blive det meget værre. Jeg var næste bange for at besvime. Da jeg kom ind i bussen kunne jeg virkelig mærke der var noget galt. Bussen var lige begyndte og kører og jeg fik det allerede meget dårligere. Jeg nået et stop før jeg vidst jeg ikke kunne klare min bustur. Når men jeg måtte gå hjem skal lige siges der var 8 KM hjem. Efter jeg var kommet hjem lå jeg i seng i omkring 2 timer og jeg var frisk igen.

Jeg tog på arbejde igen dagen efter. og det gik godt indtil den 28 December 2012. Hvor jeg gik lidt tidligere fra arbejde. Da jeg skulle ud og shoppe med min bror. Så vi var klar til Nytårs aften :) Men da jeg mødtes med min bror og hans kammerat, fik jeg det igen dårligt og måtte aflyse. Jeg gik over og ventet på bussen. Men bare det at jeg stod stille gjorde mig dårligere. Så jeg beslutte at gå hjem igen omkring 3 KM. Igen gik jeg i seng og lå der et par timer og så var jeg frisk igen.

På dette tidspunkt havde jeg det godt når jeg gik og fik frisk luft. Og hvis jeg røg imens fik jeg det ikke dårligere.

Jeg kom igennem Nytårs aften og mange dage efter uden at havde det dårligt. Min mor spurgte om jeg ikke skulle gå til lægen. Men hvor jeg sagde hvis det kom igen ville jeg gøre det. Dumt valg.

Men som i nok kan regne ud var det ikke sidst gang det kom. Den 15 Januar 2013 da jeg var på arbejde ved en halv 2 tiden kom det igen. Jeg vidst jeg skulle hjem nu. Så jeg smutte og håbe på jeg måske kunne når at tag bussen et lille styk af vejen. Men det blev til 3 busstoppesteder. Jeg begyndte og gå men havde det rigtig skidt. Så jeg ringe til min mor og hørt om jeg kunne blive hentet. Det kunne jeg skulle kun gå 1 KM. Jeg blev kørt hjem i en meget dårlig kører tur hjem. Men denne gang fik jeg det ikke bedre ved at ligge i seng. Jeg var meldt syg fra arbejde indtil 28 Januar 2013.

Den 21 Januar havde jeg det bedre og beslutte at tag til lægen. Da jeg ventet på det var min tid. Blev det meget pludseligt værre igen. Da jeg ind fortalt jeg ham hvordan de sidst par gang har været. Fik diagnose mavesår og fik taget 6 eller 8 glas blodprøver. Og fik en ny tid 7 dage efter. Jeg hentet med det sammen pillerne mod mavesår.

Begyndte allerede at tag dem når jeg var kommet hjem. Jeg skulle tag dem i 10 dage men det blev til 7 dage. Da de piller kun gjorde det meget værre. Jeg kom op til lægen og forklare det gjorde det værre. Og han sagde det var intet at se på blodprøverne. Så jeg blev henvist til Ultralydskanning. Og at jeg skulle prøve og tag HUSK fiber imens. Jeg fik endelig en tid til Ultralydskanning den 19 Februar og selvom jeg havde faste var der stadig rester af noget med var kl 6 om aften dagen før.

Jeg skulle ringe til egen læge 3 dage efter. Hvor jeg fik en tid om Mandagen. Billederne fra Ultralydskanning viste ikke der var noget galt. Og fik besked på at jeg skulle bare få en ny tid hvis det kom igen.

Når men det kom et par gang mere men beslutte at lad være med at kontakt min læge. Da det virke som om han allerede havde opgivet. Jeg mener sidste gang det kom i lang tid var i Juni måned. Der efter havde jeg det ikke i 6 måneder hvor jeg var begyndt og leve forholdsvis normal som ung igen. med druktur osv og med nyt job og flytte til KBH.

Den 21 December 2013 var jeg på druk. Og dagen efter skulle jeg til Fyn for at holde julen med familien. Jeg havde virkelig tømmermænd men tog 2 Pamol og så var jeg klar til at tag af sted. Men da jeg kom ind i toget og det begyndt og kører vi jeg et anfald. Jeg vidst ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv bogstavligt. Og det var et Lyn tog så jeg kunne ikke stå af så jeg lige kunne få noget luft. Det var den værst tur jeg havde prøvet til dato. det tog 5 timer før jeg var frisk igen. de næste 5 dage havde jeg det rigtigt godt.

Forsættes i næste besked

Kommentarer

  • Indstillinger
    Men så den 28 December 2013 allerede om morgen havde jeg det virkelig dårligt. Jeg vidst ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv og jeg lån i min mors seng men det hjalp ikke rigtig. Jeg var mange gang ude og få luft den dag. Min far skulle komme for at hente mig og ser mine søskende. Men efter et par timer med rigtig ondt. Havde jeg det bedre. Men da vi skulle vende snuden hjemad mod KBH begyndt det igen og det var en rigtig slem tur hjem som tog 2.5 til 3 timer at komme hjem hvor det normalt tager omkring 1 time.

    Derefter har jeg haft det Torsdag D. 09 Januar og Fredag D 17 Januar. Og det er blevet værre nu. Nu hjælper ikke bare at gå i frisk luft. Det gøre det kun lidt bedre. Og nu hvis jeg ryger gøre det, det meget værre.

    Jeg er begyndt igen at være bange for transport og dette ødelægger virkelig mit liv. Jeg bliver nød til at sige nej til mange ting eks skulle jeg havde mødt min søsters nye kæreste i lørdags men har ikke kunne da jeg bange for at det skulle ske igen. Efter det var kommet om fredagen. Og er også bange for at miste mit job. Hvis dette forsætter

    Dag i dag er jeg konstant varm

    Næste step er at jeg tager over til mine nye læge og håber der er mere at komme efter
  • Indstillinger
    Ja, afsted til lægen.
    Tag en kopi af det, du har skrevet her og giv ham.
    God bedring og lad os vide senere, hvad der sker.
Log in eller Registrér for at kommentere.