Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hmm, har jeg fået Anoreksi?

Redigeret 22 marts, 2014, 06:43 i Anoreksi
Hej Netdoktor.
Jeg er en dreng på 20 år.

Jeg har i længere tid, undret mig om jeg har fået en form for Anoreksi.
Jeg spiser MAX 1 gang om dagen og skal til tider, minde mig selv om, at få noget at spise ellers får jeg slet ikke noget i løbet af en dag.

Det har stået sådan på, i mange måneder nu.

når jeg endelig spiser "typisk ved aftensmads tid", så ender jeg for det meste, kun med at spise halvdelen af det jeg har lavet, som typisk kun består af ca 200-250g mad.

Det skal lige siges, jeg aldrig spiser frugt eller grønsager og det er noget jeg har gjort, siden jeg var lille.

har dog ingen vægt, men ved jeg ca vejer mellem 67-70 kg. jeg er 175 høj.
Man kan se de fleste af mine knogler, over det hele.

jeg har tidligere i mit liv haft 2 depressioner, hvor jeg har været medicineret med anti depressiv.


Jeg ved ikke rigtig mere, hvad jeg skal skrive. Håber på at få nogen svar fra jer.

God dag.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!


    Jeg tør ikke udtale mig helt præcist om du virkelig har fået anoreksi, men efter min mening er du godt på vej! :(
    Siden du er 20 og alt det, lyder det som om du bor selv - Og så er det ALT for nemt at få det.
    Du skal virkelig passe på, fordi anoreksi er ikke noget man ønsker sig, og når du nu har haft to depressioner, ved du hvor langt nede man kan være. En spiseforstyrrelse oveni er ikke sagen.
    Jeg foreslår at du kontakter din læge. Men hvis det virker lidt for svært, ville et alternativ være, at søge hjælp hos en ungdomsbrevkasse eller lignende.

    Pas godt på dig selv!
Log in eller Registrér for at kommentere.