Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sårheling?

Helle8Helle8
Redigeret 12 februar, 2014, 12:01 i Allergi
Hej

Måske kan nogen hjælpe med erfaring, husråd eller andet?

jeg har i flere mdr. haft et par ganske overfladiske sår på benene, mit problem er at de er så længe om at hele.

Endelig tror jeg at det kunne have noget at gøre med et rent kosttilskud som jeg har taget en periode, men er holdt op med.

Jeg har selv erfaring med div, reaktioner på fødevarer, men altså ikke lige denne. Pft. Helle8

Kommentarer

  • Indstillinger
    Brintoverilte----tag lidt på et stykke vat ---og vask såret med det --et par gange dagligt ---et par dage ---sæt derefter plaster på ----det det læger såret ---og selv falder af ----jeg ved ikke hvad det hedder ---det fås i mange forsk . størrelser -på apoteket ----
    jeg forstår det kun er på benene ----men jeg har intet bud på hvorfor det kommer --
  • Indstillinger
    Hej Helle:-)
    Jeg har haft sår over hele kroppen men fandt frem til en rigtig god (og desværre dyr) creme til netop pæn og hurtig sårheling.
    Den er fransk og kommer fra firmaet Avene. den hedder Cifalte repair creme.
    den har hjulpet mig meget og dine sår lyder ikke voldsomme så det lyder som om det vil hjælpe.
    Held og lykke fra Vibe
    P.s Den hos på apoteke til ca. 110 kr.Alternativ har apoteket sin egen serie hvor Pantenol ceme den gør næsten det samme og fugter også.
  • Indstillinger
    Nu beskriver du ikke andet en sårene.
    Hvor på benene sidder sårene. ?
    Har du hævede ben er det vigtigt at få dem afhævet - det er en forudsætning for en ordentlig/hurtig sårheling
    Det er vigtigt at holde såret fugtigt - dvs du skal vaske det med vand, og sætte et stykke plaster på
    Du skriver heller ikke om der er urenheder i sårene - i så fald skal du nok have det podet for at se om der er bakterier i det.
  • Indstillinger
    Hej

    Tak for jeres svar som var havnet under spam.

    Jeg har kompressions strømper, men det gik ikke så godt sammen med det uge plaster jeg prøvede.
    Det ene sår sidder oppe over der hvor strømpen når til og derfor ville væsken uheldigvis samles præcis der ved såret.

    Idag har jeg fået et råd om at bruge bactigras fra apoteket til at holde sårene rene. Atamon er godt at rense med og nogen siger put honning på (ikke fra køleskab) ellers kan man drysse sukker på, men det bruges kun til dybere sår.

    Desuden kom jeg til at tænke på zink mangel, som jeg tidligere har læst om og der er meget lidt zink i den vitaminpille jeg bruger, så jeg er tilbøjelig til at tro det er årsagen.

    Zinksalve bruges ikke til åbne sår, ellers kom det stof jeg sikkert mangler direkte på problemet, men det går ikke.

    Jeg vender tilbage hvis jeg finder ud af at zink tilskud hjælper som jeg håber. Kh. Helle8
  • Indstillinger
    Hej igen

    Zinktilskuddet hjælper, men måske løser det ikke helt problemet, jeg må endnu prøve mig frem med andre tiltag. Vh Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.