Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg er så træt!

Redigeret 19 januar, 2014, 07:52 i Spørg Netdoktors brugere
Hej.

Jeg er 20 år og går i gymnasiet i 3.g, jeg har et deltidsarbejde på ca. 7 timer om ugen. Lige siden 1.g har jeg haft problemer med at sove om natten, og selvom at jeg får 7-8 timers søvn er jeg stadig rigtigt træt om morgen så jeg drikker ret meget kaffe i skoletiden.
I weekenderne kan jeg nemt sove 12-14 timer, og hvis jeg bliver vækket efter at have sovet 9-10 timer, så kan jeg næsten ikke lade vær med at tage en lur om eftermiddagen på 4-5 timer. Udover dette har jeg rigtig nemt ved at vende mit døgn om og være vågen om natten i stedet for om dagen. Mit størst problem er at det går udover mit sociale liv, da jeg altid har brug for en lur på et par timer før at jeg kan være sammen med mine venner, uden at skulle tage hjem alt for tidligt. I sommers var jeg på Roskilde festival, hvor jeg op til flere gange måtte gå glip af noget musik eller en fest, fordi jeg var for træt, og mine veninder som havde fået lige så meget søvn som mig, kunne godt blive ved med at feste.
Problemet forekommer både om sommeren og om vinteren, og jeg har prøvet at tage vitaminpiller men uden held.
HJÆLP!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er bange for ingen på en debat kan fortælle dig, hvad der er galt. Du må til læge. Man kan se mange ting i en blodprøve, så det bør du tale med din læge om.
    Min kusine gik også og var meget træt. En blodprøve viste hvad der var galt.
  • Indstillinger
    Måske bør jeg lige tilføje, at du bør spørge din læge om hvad der bliver undersøgt for. Min kusine fik først diagnosen efter tredje undersøgelse.

    Det kunne jo også være du er overanstrengt. At du ikke kan klare så meget arbejde. Vi er forskellige. Min søn betalte jeg for ikke at have arbejde ved siden af skolen, det var for hårdt for ham.

    Alt for meget kaffe kan også gøre dig træt.

    http://www.akupunktur-akupunktoer.dk/ki ... -virkning/
  • Indstillinger
    blodmangel ---vitamin mangel bliver man også træt ---du har fået vitaminer ---men måske ikke nok --af det du lige mangler ----
    bed din læge om at få undersøgt disse ting
Log in eller Registrér for at kommentere.