Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

En klump i halsen?

Hej
Jeg oplevede for nylig at efter jeg havde spist aftensmad, havde jeg det som om der sad et stykke mad fast i halsen. Det hjalp ikke at rømme sig, hoste, stå på hænder, drikke eller spise.
Dagen efter var det der stadig. Det føles som om jeg kan synke det ned, men efter jeg så har sunket, føles det som om at det ligesom, glider op igen...
Det sidder lige under struben, og irriterer mig grænseløst!
Det gør ikke ondt, og jeg kan både spise og drikke...
Jeg har ingen andre symptomer, jeg er 27 og hverken ryger eller drikker...

Jeg spekulerer lidt i om det kunne være noget mad der har lavet en rift, eller som jeg har læst lidt om, måske noget muskelspænding?

Er der nogen herinde der har prøvet noget lignende? Evt. om man kan gøre noget for at lindre irritationen?

Kommentarer

  • Jeg kender det. Til tider sidder der en "valnød" i halsen på mig. Ja, jeg syntes det gør ondt på en måde. Men det forsvinder igen, det har det gjort indtil nu. Jeg har haft det sådan i mange år, så jeg venter bare på det forsvinder. Jeg har selv tænkt på en slags "krampe" i spiserøret, måske fremkaldt af nogle spændinger. Til tider går der måneder, hvor jeg ikke mærker noget og så kan det pludselig komme tilbage.

    Det er irriterende, men nervøs bliver jeg ikke. Dette bare for at fortælle dig du ikke ene om det, for noget råd har jeg desværre ikke. Måske en anden har, det ville være rart.
Log in eller Registrér for at kommentere.