Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forkølelse eller mere?

Redigeret 16 januar, 2014, 04:33 i Åben debat om forkølelse
Hey, jeg er en dreng på 17 år og har døjet med en rimlig slem hoste i 1 måned nu. Min næse er selvfølgelig snottet eller stoppet. Jeg hoster værst om morgenen og aftenen, og der er for det meste slim når jeg hoster. Jeg ryger dog lidt til dagligt hvilket vil sige højst 5 smøger i hverdagen, men er trappet lidt ned efter hosten. Jeg har været til læge og fået lyttet på mine lunger og lægen sagde at de var fine. Jeg skal lige sige at jeg ikke har feber eller andre ubehaglige symptomer, udover jeg har vågnet med lidt hovedpine og ondt i kæben i dag.

Det er nu 1,5 uge siden jeg var til læge, og hun sagde at det bare skulle gå væk af sig selv.

Har i nogle idéer om jeg skal gøre noget?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja,du kan holde helt med at ryge.

    Rygning forværrer og forlænger dine forkølelser.

    Det er helt normalt at blive ved med at hoste 3-4 uger efter en slem forkølelse. Det er fordi slimhinderne i dine øvre luftveje stadig er irriterede efter infektionen. Men din rygning, selvom det kun er en smøg eller to, er med til at forlænge den irritation.

    Drik noget the og spis evt. nogle hostepastiller a la Fishermans Friend, der ligesom kan "klø igen" der hvor det klør i halsen.
Log in eller Registrér for at kommentere.