Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Klumper i menstruation efter start på p-piller

Redigeret 21 januar, 2014, 10:51 i PMS og menstruation
Jeg havde ikke haft min menstruation i to måneder og gik derfor til lægen for at høre om jeg var gravid, eller om der var andet galt. Da jeg efter lang tids undersøgelse endelig fik resultatet, var svaret, at jeg havde et æg der var blevet befrugtet - dog uden det lykkedes. Derfor var min menstruation "gået i selvsving" som min læge sagde.
Derfor gav hun mig det råd, at starte på p-piller. Normalt starter man på p-piller første dag i menstruationen, men det var jo ikke muligt for mig - så jeg startede samme dag efter lægens anvisning.

Nu har jeg så "pause" fra pillerne for første gang. Første dag kom der næsten intet blod (før i tiden har jeg haft semikraftig menstruation, så jeg syntes det var deeeejligt), men nu på dag 2-3 bløder jeg simpelthen så meget. Hver gang jeg er på toilettet kommer der kæmpe geleklumper ud. Jeg har oplevet klumper før, men ikke på samme måde! - Og jeg har haft menstruation i 11 år..

Er det fordi min menstruation for de to måneder har "samlet sig sammen" og så kommer ud nu, eller er det pga p-pillerne?

På forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Mit gæt er, at det da godt kan have "samlet sig sammen", men jeg må tilstå, at jeg bliver noget fortørnet over at læse det her.

    Det er fint, du er blevet undersøgt, men har du fået at vide, hvad der var i vejen? Du får at vide, at det skyldtes en befrugtet æg, som ikke var blevet til noget. Men har du fået at vide, hvorfor det så ikke er kommet ud på naturlig vis? Har du fået at vide, hvad det skyldes?

    Det kan jeg selvfølgelig ikke vide, om du har fået svar på, men som jeg læser det, så har du bare fået nogle p-piller, for så løser det sig "nok" - og det er det, jeg bliver fortørnet over.

    Jeg rystes over gang på gang at høre om, at piger/kvinder bare får medicin (p-piller) til at sløre symptomerne, frem for at få undersøgt HVAD der er galt og SÅ handle ud fra det svar.

    Jeg finder det da væsentligt at du blev undersøgt for, hvad der i bund og grund er/har været galt med dig, så du ikke skal stå i en alvorlig situation den dag, du gerne vil have barn og man så først til den tid finder på, at undersøge dig for, hvad der er galt.

    Nu om dage er mange kvinder jo højt oppe i 30-erne før de tænker barn, og så tikker det biologiske ur jo, og så er det faktisk forkasteligt, hvis man har gået i årevis med nogle problemer, som kunne være blevet løst langt, langt tidligere, men som lægen bare har valgt at sløre medicinsk.

    Hvis jeg var dig, ville jeg simpelt hen insistere på at blive ordentligt udredt af en dygtig gynækolog og ikke bare lade mig spise af med en recept på p-piller.

    P-piller ER altså ikke helt så ligegyldige, som læger desværre gerne vil gøre dem til.
  • Indstillinger
    Hej Lotte123

    Tak for svar.

    Jeg har ikke hørt nærmere om hvad der er sket med det befrugtede æg.. Min menstruation er stoppet nu, og jeg er tilbage på p-pillerne. Må se i min næste "pause" hvad der sker. Det kan jo være det var en engangsoplevelse - håber jeg da...

    Mange tak.
  • Indstillinger
    Det var så overhovedet ikke, hvad jeg skrev.

    Men jeg kan forstå, at hvis de p-piller her og nu slører, hvad der er/var galt, så er det godt nok for dig.

    Det ville det så ikke være for mig, men sådan er vi så forskellige.
Log in eller Registrér for at kommentere.