Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Presæd

Redigeret 12 januar, 2014, 09:44 i Prævention
Hej alle.

Jeg har et spørgsmål angående presæd.

Når jeg er sammen med en pige bruger jeg altid kondom under samlejet.

Men under forspillet bruger man jo ikke rigtigt kondom. Hvis hun nu har min pik i hånden og hun så senere rører ved sig selv, kan hun så blive gravid eller er chancen så minimal lille at det ikke er værd at tænke på, eller er det vigtigt at hun ikke rører ved sig selv efter hun har rørt ved min pik?

Hvad kan man gøre for at undgå dette?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kommer så sandelig an på, hvordan hun rører ved sig selv - eller du gør det.

    Der kan komme masser af levedygtige sædceller ud - også længe før man selv er klar over, at der er noget på vej.

    Hvis hun har fat i dig, og bliver fedtet lidt ind - og derefter stikker det op i sig, så kan man faktisk godt være så uheldig.

    Jeg påstår ikke, det er den nemmeste måde at blive gravid på, men risikoen er til stede, alt efter omstændighed - og det var vel, hvad du spurgte om.

    Selv om du spurgte efter chancen :-) - Chancer er jo noget, man håber på - så du har nok ment risiko?
  • Indstillinger
    Ja, det er risiko.

    Jeg er bare lidt bange for sådan noget graviditets-halløj.

    For altså kan jo selvfølgelig hive et kondom på fra start eller bede hende om at lade være med at røre mig.

    Men hvad så hvis der kommer presæd på min dyne, min underbukser og hun ligger op ad mig eller lign.

    Hvad hvis jeg undervejs skal sætte kondom på, så kommer jeg jo også til at røre ved mig selv og så må jeg ikke røre ved hende bagefter?

    Det er bare sådan lidt om risikabelt eller om det bare er mig der tænker for meget over det?!
  • Indstillinger
    Ja, så er det heller ikke så galt endda.

    Som nævnt, man skal være uheldig, hvis det sker som omtalt i mit forrige indlæg.

    Fordi der kommer noget ud på andre steder, og hun ligger op af det, så sker der altså ikke noget ved det.

    Men - naturligvis skal du lige være opmærksom, hvis du sætter kondom på, og får dine fingre smurt ind, og så umiddelbart efter stikker de indsmurte fingre op i hende. Altså lidt det samme som før omtalt. Så - tør måske lige hånden af et andet sted først - og da gerne på hende, hvis I synes det er ophidsende, bare ikke direkte op i skeden på hende - indersiden af lårene, maven, eller hvad I nu har det godt med. Eller hav en klud, et håndklæde el.lign. liggende ved siden af jer.

    Og - til allersidst - det er fint, du spørger her i et debatforum, men søg efter noget konkret, seriøs og fornuftig seksualinformation. Der vil du/I kunne få information om, hvordan I bedst beskytter jer og sikrer jer, men samtidigt har det sjovt og rart.
Log in eller Registrér for at kommentere.