Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tør, øm, rødt hud kun under øjnene (mest det højre)

Redigeret 13 januar, 2014, 12:02 i Åben debat om hud og hår
Har ledt efter svar over det hele, på dansk og også på engelsk, men det virker til at ingen har haft præcis det samme som mig.
Det startede med at jeg begyndte at få meget "våde" øjne, mest når jeg var udenfor, men det var også når jeg bare lå hjemme i lejligheden. Mine øjne løb hele tiden i vand, og tårer løb konstant. Jeg vågnede hver morgen med tørre "krummer" i øjenvipperne og under øjet, og nogen gange føltes det som om mine øjne var limet sammen. Jeg stoppede selvfølgelig med at bruge alt creme og makeup med det samme. Efter ca 1-2 uger med det begyndte min hud under øjnene at blive ømme, tørre, rødt og hævede nogen gange op med lidt ujævnheder i hævelsen, hvis man kan sige det sådan. Så jeg begyndte at bruge: "pantothenol salve" for at hjælpe på tørken, nogen gange går hævelsen væk, og det gør ikke ondt, men rødmen og tørken er der stadig. Det kommer og går. Men nu der gået 2 uger hvor jeg næsten ikke har brugt noget som helst make-up, og smurt den salve der på hele tiden, og det er bare som om der er intet der hjælper! Jeg er virkelig ved at blive irriteret over det, for jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Håber inderligt én eller anden vil hjælpe mig med det her problem, for det er begyndt at gå mig rigtig meget på at jeg skal se så syg ud, og ikke kunne dække det eller gøre noget ved det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad med øjnene --har du fået undersøgt --hvorfor de løber i vand ---det er måske den creme du har brugt ---du er allergisk over for --

    vask øjne og under øjne i rent lunkent vand ----spørg apoteket om allergi creme
Log in eller Registrér for at kommentere.