Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kæmpe forkølelse

Redigeret 11 januar, 2014, 05:45 i Åben debat om forkølelse
I midt November løb jeg ind i en kæmpe gang forkølelse.
Desværre havde jeg en for travlt uge til at lægge mig syg derhjemme. Den uge bestod i at stå udenfor og filme i 6-8 timer hver dag.
Uheldigvis for mig regnede og blæste det hver dag den uge.

Efer en- to uges tid begyndte min stemme så småt at komme tilbage, og smerterne i halsen forsvandt langsomt.
Min næse var stadig fyldt med snot og hostede stadig som en gal.
Dette forsatte til midt december hvor jeg faktisk begyndte at få det værre igen.
Snotten var det stadig, men hoste var blevet værre, og nu havde jeg hovedpine hver dag. Jeg tog til vagtlægen D 22/12, og blev sat på penicilin da jeg havde bihulebetændelse

Nu er det ca 2 uger siden jeg stoppede med at tage penicilin.
Snotten render stadig ud af næsen på mig. Og bliver stadig nød til at trække vejret gennem munden, da min næse er for tilstoppet.
Pudser næse flere gange om dagen, og bruger jævnligt næsespray, men det er som om intet virker.
Min hoste er stadig slem, og flere gange om dagen kaster jeg slim op.

Er der nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Pas nu lidt på den næsespray. Den må kun bruges i ganske kort tid ellers kan den være skyld i tilstanden bliver ved.

    http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... d1026.html


    citat

    Ved for hyppig eller langvarig anvendelse kan der komme irritation af næseslimhinden med forværring af de symptomer, der er årsag til brugen af midlet.

    Ved ophør med midlet kan der komme hævelse af slimhinden og øget flåd fra næsen, men disse symptomer forsvinder i reglen uden yderligere behandling i løbet af et par dage.

    citat slut


    Hosten, tjae, jeg hostede sidste vinter i næsten tre måneder. Jeg fandt ud af, det bedste var te med cognac. Det dæmper og lindrer hosten meget.
    Ellers må man jo klæde sig varmt på og lade forkølelsen rase ud, hvis ikke der er betændelse mere.
  • Indstillinger
    Hej.

    Træls at du har været så forkølet. Håber du snart bliver bedre.

    I vinterperioden tager jeg biostrath( urtegærs dråber) hver dag for at opbygge immun forsvaret. Og hvis jeg er uheldig at blive forkølet, tager jeg også Echinaforce, som er et natur lægemiddel, dråber lavet af rød solhat. Forkølesen er forholdsvis hurtigt overstået.
    Min familie og jeg har ikke været ret meget syge siden vi startede på
    bio strath.

    God bedring.

    Lisbeth
Log in eller Registrér for at kommentere.