Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg gravid igen? Menstruation efter abort

Redigeret 7 januar, 2014, 16:48 i Åben debat om abort
Hej
Jeg fik en medicinsk abort i slutningen af november (20. november tog jeg den første pille)
Umiddelbart forløb den som den skulle, jeg fik dog aldrig noget svar på min blodprøve, jeg fik taget ugen efter.
Jeg fik en slags menstruation ca. 5 uger efter. Det var meget lidt, næsten kun en pletblødning, og varede kun i 3 dage.
Den 25. december havde jeg for første gang sex siden aborten. Vi brugte kondom, men det gled af og sad oppe i mig i halvandet døgn, uden jeg vidste det. Jeg købte en fortrydelsespille, da jeg fandt ud af det og tog den ca 2 døgn efter samlejet.
Jeg har efterføgende været meget nervøs for om jeg kunne være blevet gravid igen, da jeg har læst at man har langt større chance for at blive gravid så tæt på en abort. I dag (d. 7. januar) har jeg fået menstruation, men det er igen meget lidt og minder om pletblødning. Jeg har samtidig lidt mavesmerter. Jeg fik en pletblødning første gang jeg var gravid, så derfor bekymrer det mig endnu mere? På den anden side er mine hormoner jo nok meget ude af balance lige pt. så jeg vil høre om det er normalt at menstruationen bliver så meget mindre efter abort og/eller fortrydelsespille? Eller om der er stor chance for at jeg kan være blevet gravid igen?
Log in eller Registrér for at kommentere.