Hjem Stofskifte Forstyrrelser i stofskiftet

Bivirkninger v/Euthyrox

Redigeret 5 januar, 2014, 12:32 i Forstyrrelser i stofskiftet
Jeg har lige fået konstateret for lavt stofskifte. T3 og T4 normale; men TSH 6,1

Jeg har nu taget medicinen i 5 uger, og der er ingen bedring.
Euthyrox 25 mcg.

Jeg har ledsmerter, muskelsmerter, jeg fryser, jeg har kramper i fødder/underben om natten. Jeg er rigtig ked af det. OG er usigelig træt.
Jeg orker ikke at gå nogen steder.
Jeg er irritabel.
Jeg har taget 9 kg på - på 4 år.
Jeg har altid tidligere været meget slank.

Jeg har egentlig fået det en anelse værre, efter jeg er begyndt på medicinen.
+ jeg har fået diarré og har fået håraffald.

Hvad er jeres erfaring med for lavt stofskifte?
Hvor lang tid går der, inden medicinen virker.
Har I andre også bivirkninger - og hvilke?

De bedste hilsner
Mona

Kommentarer

  • Kære Mona.
    Synd du ikke har det godt lige i øjeblikket. Stofskiftesygdom/lavt stofskifte er en tålmodighedssygdom. Du kan umuligt have det godt med TSH på 6,1. Nu får du Euthyrox 25 mikrogram om dagen - det er også for lidt, tror jeg. Men man skal jo starte langsomt og øges stille og roligt, så det skal nok blive bedre, men 6 uger er intet at regne - selvfølgelig svært for dig, som desværre har det skidt i øjeblikket, men det skal nok blive bedre. Jeg er glad for at T4 er i orden, for så er det bare et spørgsmål om at få indstillet dit TSH=få mere medicin og få din krop i gang stille og roligt. Det skal nok blive meget bedre. Godt, du nu er kommet i gang. Jeg er selv stofskriftemedicinbruger (før Eltroxin nu Euthyrox) gennem 21 år, og min datter har også haft sygdommen i 4 år, så vi har meget erfaring, vil jeg mene. Du skal ikke fortvivle. "Tålmodighed" er heller ikke mit mellemnavn, så jeg forstår dig godt. Og ofte oplever mange på stofskiftemedicin, at der er dårlige perioder. Det er vigtigt at være finjusteret. Jeg har det f.eks. bedst på en TSH på omkring 1,5 og kan ikke tåle at komme under 1, selvom lægerne ofte anbefaler TSH omkring 1 (det er ikke et tal for mig). Sådan er der så meget. Vi er individuelle væsener, og du skal stille og roligt finde dit leje. Det hele er nyt for dig, og du har været småsyg længe - så forvent ikke at du springer rundt sådan lige - men det vil komme. Du må gerne skrive, hvis du har noget, jeg kan hjælpe dig med. Det skal nok blive bedre - meget - fortvivl ikke, men prøv at sige til dig selv, at der skal noget tid til og noget tålmodighed. Det er bedst at bygge Euthyrox op stille og roligt, så din krop kan følge med. Rigtig god bedring. Bedste hilsner fra Susanne Skov
  • Ih- tusind tak Susanne. :-)
    Jeg har fået din mail, som jeg har svaret på.
    De allerbedste hilsner fra
    Mona Jensen
Log in eller Registrér for at kommentere.