Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruationssmerter og langvarig menstruation.

Redigeret 31 december, 2013, 07:35 i PMS og menstruation
Kaere Allesammen.
Jeg skal forsoege at formulere mig kort:
Jeg bor ude paa landet i Vietnam og har ikke saa let adgang til laegehjaelp (over 12 timer i tog) Jeg har vaeret syg, men nu er jeg langsomt paa vej i bedring.

Men:
D. 26-12-3013 om morgenen fik jeg min menstruation. Bloedningen er kraftigere end normalt, og indtraf 5 dage tidligere end de burde. I dag altsaa 6 dage efter min menstuation startede, har jeg faaet staerke smerter i underlivet og laenden.
Jeg plejer at lide af menstuationssmerter, men jeg synes de er ekstra stygge i dag og saa undre jeg mig ogsaa over de kommer paa 6 dagen efter bloednings start?
(Jeg bloeder normalt kun i 4 dage.)
Som det ser ud nu, ser det ikke ud til at min menstuation har taenkt sig at stoppe i dag!
Jeg har haft en p-stav, men det er 1 1/2 aar siden jeg fik den fjernet, nu beskytter vi os med kondom. Jeg er 28 aar og normal sund og rask.
Er det her normalt?
Kaerlig hilsen
Camilla

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu skriver du ikke noget om, hvad du har fejlet, nu du har været syg, hvorfor man jo ikke kan vide, om det har forbindelse.

    Selvfølgelig løber man en risiko, når man rejser langt væk fra sikkerhedsnettet, men netop Østen er jo kendt for mange gode naturlige helbredelsesformer, og jeg tror faktisk ikke det er "normalt" at opsøge en rigtig læge ret ofte, så jeg vil da klart foreslå dig at forhøre dig i landsbyen, om der dog ikke er en klog kone/mand man sædvanligvis benytter. Måske du i første omgang skal prøve at tale med en moden kvinde, der givet kender til diverse menstruationsproblemer, for selvfølgelig er det ikke helt normalt, det du nu oplever, og hjemme ville det nok være en god ide at kontakte lægen, men måske du faktisk kan få endnu bedre hjælp med nogle naturmetoder.

    Når der jo er så langt til lægehjælp, så vil der givet være mange ting, der klares på anden vis.

    Fortæl meget gerne om, hvordan det går.
Log in eller Registrér for at kommentere.