Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stikkende skinneben

Jeg er lige blevet opereret for at få et nyt korsbånd. Men ca. 4 dage efter begyndte det at stikke i skinnebenet. Det blev værre i løbet af ugen og nu brænder det og stikker i sådan nogle jag igennem skinnebenet. Jeg er lidt følelsesløs på benet og så er det meget ømt. Men hverken rødt eller hævet. Det er der 24/7 så jeg har svært ved også at sove. Det er knap to uger siden at jeg blev opereret. Er der nogle der ved hvad det kan være?

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad med lægen kikker på det ---der hvor du blev opperet ---du kan også lade din egen læge se på det ----
  • Indstillinger
    Hejsa

    Fandt du ud af hvad det skyldtes?
    Jeg blev opereret for et par uger siden, og jeg har præcis det samme problem.
  • Indstillinger
    De sagde at det var noget med nerverne, fordi de var blevet skåret over under operationen. De kunne ikke sige om det nogensinde ville gå væk! Jeg har det stadig, men jeg ligger ikke så meget mærke til det længere.
  • Indstillinger
    Hvor lang tid gik der inden det værste var væk?
    Jeg tænker fx med at sove ordentlig igen og lign.
    Jeg har ikke sovet ordentligt i en uge snart, så jeg håber det bliver bedre inden alt for længe :)
    Har du evt. nogle fif til at få smerten til at forsvinde midlertidigt? Piller eller andet?
  • Indstillinger
    Der gik ca et par uger før jeg sagtens kunne sove for det igen. Jeg synes det mindskes når jeg vipper med foden eller tæerne på det ben. Det er blevet en vane for mig at gøre næsten hele tiden når jeg ligger stille, så det er ikke noget jeg mærker ret meget længere. Da det var værst prøvede jeg at tage forskellige smertestillende piller inden jeg skulle sove, men jeg synes ikke at det hjalp noget. Du kan prøve at lægge noget pres på det, enten med det andet ben eller med hænderne! Jeg masserede det også af og til, som gjorde at smerterne forsvandt imens at jeg rørte ved det, men kom dog tilbage når jeg gav slip!
    Håber noget af det hjælper! Ellers må du bare holde ud for det skal nok blive mildere efter noget tid
Log in eller Registrér for at kommentere.