Voldsom panik/sygdom/dødsangst. Hjælp.
Jeg har noget jeg meget gerne vil lufte med jer, som ser min situtation udefra. Det er sådan, at jeg lider af panikangst (Siger min læge.) Jeg er begyndt at tro mere på det, men alligevel ikke. For jeg tror konstant at jeg er syg og skal dø. Så har jeg hjertet banken og tror mig hjerte stopper. Så har jeg hovede pine og kvalme (hvilket jeg lider meget af) og tror jeg har en sygdom i maven eller svulst i hjernen. Så tror jeg at jeg har scelerose eller sukkersyge - jamen der er ikke det jeg ikke tror at jeg fejler. Hvis jeg så har en god dag uden "sygdom" så tænker jeg alligevel konstant på døden og det at miste mine nærmeste. Hvergang min mor, far, søster eller kæreste hoster eller har ondt et sted får jeg hjertebanken og har lyst til at lukke øjnene og ørene fordi jeg er bange for at de er ved at dø. Hvis de har influenza får jeg også de tanker og det samme med mig selv. Lige nu har jeg kvalme og hovede pine og jeg er faktis sikker på det skyldes en svulst eller noget i maven. Tanker om døden, sygdom, at miste osv går så meget udover min hverdag at jeg slet ikke kan være glad. Vågnede igår eftermiddags efter en eftermiddags søvn og havde den største nedtur. Det får jeg nogengange. Nedture hvor jeg græder og bliver irritabel osv. Hvad skal jeg gøre :-( ????? Nogen der har gode råd om bøger eller lignede? Eller som har prøvet antideprasiv? - Det er især kræft jeg tror jeg fejler, eller andet alvorlig sygdom. Der går ikke en dag uden at jeg tjekker nettet for diverse symptomer osv. Det ødelægger mit humør så meget. Selv når jeg er glad skifter det hurtigt igen - da jeg tænker "Hvornår kommer næste anfald og dumme tanke eller symptom"... Jeg får også tit tanker om at jeg skal passe på med at være lykkelig (hvilet jeg er) for pludselig kan det vende også mister jeg en kær. Nogen gange tager jeg mig selv i at tænke "Hvad mon han, hun, den, jeg osv" dør af, hvornår osv..... Jeg kan ikke holde det ud!!!!!!! Jeg er endda bange for at tage på arbejde for hvad nu hvis jeg bliver syg og aldrig kommer hjem mere, eller et træ rammer mig. Og jeg er også bange når mine nærmeste cykler, kører bil, hoster, osv...... Det er jo langt fra normale tanker. Jeg søger HJÆLP da det har taget overhånd og også især går udover mine nærmeste.
Kommentarer
har du aldrig søgt hjælp for det ---og hvis du har hvad for hjælp har du fået --
jeg vil tro at terapi ville være godt for dig ---så du kan få sat alle de tanker på plads ---
smidt dem ud som piner dig ---og få nogle ind som du kan bruge ----
Jeg lider stadigt af det, men i min forståelse af det har gjort jeg kan leve med det og haå værktøjer og tro så det kan styres. Jeg er her hvis du har noget du vil spørge om. Men for din egen skyld få noget hjælp. Enten proffesionelt eller af andre i samme båd. "alm" mennesker kan lytte, men forstår ikke hvordan det er. :-)