Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

dff

Kommentarer

  • Indstillinger
    har du været til lægen og forhørt dig ---om hvad han vil fåreslå----
    jeg ved ikke hvem der ordner den slags ----men der er helt sikkert et sted det kan ordnes ----men din kæreste har faldt for dig ---og er ikke løbet skrigende væk ---så helt galt kan det vel ikke være ----
    ønsk pengegaver til Jul og fødselsdag ---og spar op til en plastik opperation ---

    hvad med sminke --kan det ikke lægges ---så skygger falder anderledes ud ---
  • Indstillinger
    Hvis små bryster forringer ens livskvalitet, kan staten betale for nogle nye. Hvorfor fungere det ikke sådan med andre ting?
    citat slut

    Dette er ikke rigtigt.
    Det er de færreste brystoperationer man kan få betalt. Så skal der være noget virkelig galt. Det samme tror jeg det er med ansigtet.
  • Indstillinger
    Ja, jeg mener nu også kun, man kan få staten til at betale, hvis det er virkelig grelt og virkelig skæmmende, og mht. bryster, så mener jeg ikke man kan få til for små bryster, men der i mod, hvis de er så store, at man kommer til at døje med f.eks. rygsmerter o.l.

    Du er 17 år – en alder, hvor det er meget almindeligt at være utilfreds med et eller andet ved sit udseende; det er vist endda yderst sjældent, at man kan finde en i din alder, der selv synes, han/eller hun er tilfreds med sit udseende.

    Jeg hæfter mig ved to ting, du skriver: For det første, så er du overbevist om, at dine omgivelser kun er ”venlige” og altså direkte lyver for dig, når de siger, at de ikke kan se det. Det falder dig beklageligvis slet ikke ind, at de kan træffe at være ærlige. Du ser ud som du gør, og det udseende er DIG, og det er DIG de kan lide og holder af. Derfor bemærker de det ikke, men det fortæller sådan set også at du ikke ligner ”Elefantmanden”.

    For det andet vil du ikke gå til læge, fordi du forventer at det bliver bagatelliseret! Søde ven, hvis der reelt er et problem, så bliver det ikke bagatelliseret; nej – det bliver taget seriøst, men også her regner du med at man vil lyve for dig?

    Du er selv inde på, at de fleste netop HAR et asymmetrisk ansigt, og du ved også at de fleste har en pæn og en mindre pæn side. Er du nu også helt sikker på, at du nu er så frygtelig, som du tror?

    Mit forslag er helt klart, at du netop går til læge og beder om en professionel vurdering, for hvis det nu er så galt, et det virkelig påvirker din livskvalitet, så ER der faktisk noget at gøre.

    Hvad med at tale med dine forældre om det? Du kan jo netop fortælle, at du har det dårligt med det her – og bede dem være helt og aldeles ærlige og støtte dig i det her. Det kan man faktisk godt forlange af sine forældre. Og - hvis ikke man kan få ærlighed fra sine nærmeste, hvor kan man så?

    Og – så ville jeg nok tage det roligt med kæresten; du HAR jo netop en forskel, og den har han bemærket, men er du også helt sikker på, at han også gjorde det for at såre dig? Kan det være, at han faktisk var betaget af, at der netop er den specielle ting ved lige netop dig, som gør DIG til det unikke menneske, som du jo også er – vi alle sammen er på den ene eller den anden facon?
Log in eller Registrér for at kommentere.