Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Alternativ til Omeprazol uden bivirkninger

Redigeret 10 april, 2014, 11:03 i Alternativ behandling
Kære Netdoktor-debattører.

Grundet store problemer med mavesyren (overproduktion og refluks), har jeg fået udleveret Omeprazol for det. Problemet er bare, at jeg reagerer slemt med bivirkninger (stærk kvalme og opkastningsfornemmelse), hvilket jeg ikke kan håndtere pga min ødelæggende fobi for at kaste op :( Så kan slet ikke tage dem, selvom min mave med sikkerhed vil få det bedre af det, suk :(

Så vil høre jer herinde, om I kender til noget alternativt, som gør næsten det samme, men bare uden bivirkninger? Er ligeglad med, om det vil tage en uge eller to, før det virker. Bare jeg ikke har kvalme, opkastningsfornemmelse og for meget mavesyre i maven længere.

Prøver at spise basisk, men det er hårdt, for når jeg spiser bare lidt eller drikker en enkelt mundfuld vand, går mavesyren helt amok og gør mig dårlig. Hvilket også har ført til vægttab.

Håber I kan hjælpe en desperat kvinde til at få det godt igen og nyde livet med lækker mad.

Kommentarer

  • Indstillinger
    har du prøvet at drikke mælk---det er godt hvis mavesækkens slimhinder er sarte ----et glas på fastende mave ----
  • Indstillinger
    Der er en række alternativer der minder meget om hvad du får, men hvor du burde have en god mulighed for at undgå bivirkninger:
    Esomeprazol
    Lansoprazol
    Pantoprazol
    Rabeprazol

    Du kan tale med din læge eller apoteket om hvilken der er bedst for dig. Den billigste er dog ikke et dårligt startbud, de er meget ens i effekt.
  • Indstillinger
    Ønsker et mere naturligt alternativ til Omeprazol; ikke flere medikamenter. Så kan desværre ikke bruge svaret til noget, da de alle giver præcis de samme bivirkninger.
  • Indstillinger
    Solo: Kan ikke tåle mejeriprodukter længere, så det er ikke en vej frem for mig. Ej heller er cola, som åbenbart også skulle hjælpe.
  • Indstillinger
    Hej Miss Kitty

    Hvis du ønsker et naturligt alternativ er den tidligere radiodoktor Carsten Vagn-Hansen en guldgrube af erfaringer og oplysninger.

    Når jeg søger på Google på både ”for meget mavesyre” og på ”radiodoktor” kommer der flere hits, og de behandler spørgsmålet på lidt forskellige måder og i forskellige sammenhænge. Men fælles for dem var følgende råd:

    ”Et råd fra en af mine lyttere er at bruge æblecidereddike mod for meget mavesyre, som hun blev helt af med. Hun drikker hver morgen på fastende hjerte et glas vand med ca. 1 dessertskefuld æblecidereddike i. Dette bevirker, at hun aldrig mere har halsbrand, og at hendes mave fungerer meget bedre og med regelmæssige toiletbesøg.”

    Æblecidereddike er da et forsøg værd og hverken dyrt eller besværligt at tage!

    Når jeg tidligere har henvist til Carsten Vagn-Hansens informationer, plejer det at være et problem, at han har så overvældende mange ting at fortælle. Mange mennesker står simpelthen af på grund af dette. Men det skader jo ikke at læse hans oplysninger. Så kan man bagefter vælge en eller to ting ud og afprøve dem. Så her får du lige de hits, som min søgning gav:


    http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... /garefluks

    http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... -mavesar-2

    http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... 6bleeddike

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    De har de samme bivirkninger. De giver ikke automatisk bivirkninger bare fordi du har fået det af en af de andre. Du burde derfor kunne finde mindst ét af dem som virker for dig uden bivirkninger.

    Et alternativ kunne være balancid eller lignenede. De holder bare ikke så længe.

    Hvad man selv kan gøre, hvis man ikke interesseret i medicin, er at holde sig fra fed mad, alkohol, meget sukkerholdig mad.
  • Indstillinger
    Hej Miss,

    Den bedste måde at forebygge mavesyre besvær/katar er ved at indtage 1 spiseske økologisk honning i lunkent vand på tom mave hver eneste dag i minimum 3 måneder.
    Desuden er der mange som oplever gode effekter af 2 dråber CBD olie morgen og aften.

    Kh,
    Josefinne
Log in eller Registrér for at kommentere.