Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ondt i baghovedet efter stress

Redigeret 17 februar, 2014, 15:51 i Hovedpine og migræne
Hej
Det sidste år har jeg undret mig over noget jeg er begyndt at få, efter stressede tankefyldte situationer begynder der at komme smerter i mit baghovedet, op over nakken , under hovedet.
Det starter meget lidt, også bliver det værre i løbet af noget tid, det kan tage op til over en hel dag inden det forsvinder.
Min læge mente det var spændingshovedpine og jeg fik nogen afslappende piller , men de virkede aldrig, og normale hovedpinepiller virker heller ikke, har jeg grund til at blive bekymret?, det er en ret voldsom smerte, nogengange kan den holde en vågen.

Venlig hilsen mig staklen :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din læge mener det er spændingshovedpine og det kan det sagtens være.
    Du får piller, som ikke hjælper og normale hovedpinepiller heller ikke.
    Det har jeg også prøvet.

    De afslappende hjælper ikke. De almindelige piller er ikke gode nok, hvis smerten er meget slem. Det der hjalp mig var massage. Endelig slap jeg af med smerten. Den kunne vare i flere timer, som du skriver. Migræne var det ikke. Det kender jeg også til, det var på en anden måde.
    Ikke alle fysioterapeuter gider give massage, men det hjælper og det skal gøres rigtigt. En fysioterapeut ved lige hvor de muskler sidder. De kan også vise nogle øvelser, som hjælper med til at afspænde de ømme muskler. Men massage er vigtig uanset hvad der bliver sagt.

    ps. Har lægen målt dit blodtryk. Højt blodtryk kan give stærke hovedsmerter.
    Det har jeg også prøvet. Lægen gjorde intet. Heldigvis holdt han ferie og jeg gik til en anden, som målte blodtrykket. Det var meget, meget for højt.
  • Indstillinger
    Der er helt sikkert mange årsager til ondt i baghovedet efter stress.
    Tungmetalforgiftning er en af dem.
    Stress medvirker til øget dannelse af frie radikaler, som medvirker til øget kemisk reaktivitet af tungmetaller.
    Tungmetalforgiftede patienter klager netop over hovedpine, som starter med nakkesmerter.
    I starten er der ingen spændte nakkemuskler, men da patienten meget nødig vil bevæge nakkeledet for at undgå yderligere smerterne, opstår der sekundært muskelspændinger i nakke, skuldre og ryg.
    Du kan søge mere information her: www.tf.nu
  • Indstillinger
    massage er godt ---hvis du sider meget foran denne skærm ---og du ikke kan slappe af ---får du spændinger ---i nakke og ryg ---
  • Indstillinger
    Det kan godt være jeg skal prøve det med massage, mit blodtryk er lidt for lavt så det er ret mærkeligt, smerten foregår kun i baghovedet ikke i nakken, det er forvirrende, men tak for svarende :)
  • Indstillinger
    Dit blodtryk er lidt lavt og du finder det derfor underligt, du har ondt i baghovedet. ?

    Jeg får lyst til at spørge dig, hvorfor mener du det. Du kan da sagtens have spændinger i baghovedet, som giver smerter.
    At blodtrykket er lavt er tusind gange bedre, end det er for højt.

    Er dit syn blevet kontrolleret. Ser man dårligt kan det også give spændinger. Jeg ville dog tro det også sad i panden, men hvem ved.

    Som Solo skriver er det meget nemt at få spændinger, når man sidder ved computeren. Du skal ikke hæfte dig så meget ved, hvor du har ondt om det er i ryggen, nakken eller baghovedet.
    Det er så nemt for en dygtig fysioterapeut, at finde ud af om dine smerter stammer fra spændinger og hvor de stråler ud fra.

    Faktisk er det ikke det mindste forvirrende, det er noget af det mest almindelige, som masser af mennesker døjer med.
  • Indstillinger
    Jeg har kæmpet med spændinger i skulder/nakke i mange år. Akupunktur eller zoneterapi er rigtig godt.
    Siden jeg begyndte, at gå med et magnet-armbånd har jeg stort set ikke haft spændinger i skulder/nakke.

    Til gengæld har jeg de seneste år kæmpet med spændinger/smerter i baghovedet, men efterhånden har jeg fundet ud af, at det hænger sammen med min træge fordøjelse.

    Når jeg sørger for, at holde fordøjelsen i gang, og tager nogle bitre dråber (jeg bruger Boldocynara, der findes vist flere muligheder), så har jeg ikke ondt i baghovedet.

    Bitre madvarer sætter gang i fordøjelsen.

    Så prøv at overvej, om du lider af forstoppelse, som ikke behøver at være ensbetydende med, at du slet ikke kommer af med noget.
    Hvis du tit føler dig oppustet, har luft i maven, så er der sikkert en sammenhæng.
Log in eller Registrér for at kommentere.