Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter omkring navlen osv

Redigeret 30 december, 2013, 03:51 i Spørg Netdoktors brugere
Hejsa.
Jeg er en pige på 14 år, og for et par dage siden havde jeg smerter omkring min navle, jeg kunne ikke prøve mine mavemuskler, havde meget svært ved at rejse mig op af en stol osv. Så jeg gik til vagtlægen. Han mente at, det bare skulle gå over af sig selv.
Næste dag, tog jeg i skole, men efter tre timer, var jeg nød til at tage hjem.
Da jeg kom hjem bestilte jeg en tid hos lægen, fordi det blev bare værre.
Efter besøget hos lægen, fik jeg afvide at jeg muligvis havde en blærebetændelse som var på vej. Jeg fik en recept på nogle piller mod blærebetændelse.
Jeg har nu taget pillerne i tre dage, og det hele gik meget bedre, jeg kunne bevæge mig, som jeg plejede og havde ingen smerter. Og det var jo dejligt, fordi jeg skulle på juleferie.
Så skete der så det, at da mig og min familie var på vej ud af døren, begyndte der at komme blod og væske ud af navlen. Min mor tog noget vat, tørede det af og satte noget specielt "bakterie papir" (noget der skal fjerne bakterierne) ind i min navlen og satte noget plaster over.
Det har hun nu gjort i to dage. Men ikke nok med det, nu kommer der også noget hvidt stads ud, ligesom hvis man trykker en bums ud.
Så alt i alt, er der blod, væske og det der stads.
Jeg har ingen smerter i navlen eller maven eller bare nogle smerter i det hele taget.
Men vi ved ikke om vi bare skal vente på, det går over eller tage til læge/sygehuset?.


Vh. Pigen der ikke ved hvad hun skal gøre

Kommentarer

  • Indstillinger
    man skal lade sig undersøge --hvis man er nervøs ---det ved jeg ikke om du er --men der er ikke helt naturligt at man bløder ud af navlen ----

    nu har det været jul ---hvad er der sket i dit tilfælde---lad os høre lidt om det
  • Indstillinger
    Det er en byld søde...en stor, fed smertefuld byld inde i selve navlefolden. Din læge overså den i første hug hvilket undrer mig, han burde have studset over du ikke har eller har haft feber (har jeg ret?)

    Du fik så antibiotika mod blærebetændelse, og det har hjulpet din krop til at bekæmpe infektionen (smerterne blev mindre), selvom medicinen egentlig var for noget helt andet..

    Nu er bylden sprunget (blod, snask og pus er løbet ud), så det går den rigtige vej, bare hold navlen godt ren, evt. med brintoverilte for at dræbe alle de bakterier der gemmer sig derinde i folden og måske kan geninficere såret.

    Rødmen og ømheden vil dog hænge ved et godt stykke tid.

    Go' bedring
  • Indstillinger
    Hej igen.
    Jeg havde ikke feber på noget tidspunkt. Det kan godt være, at det er en byld. Det havde vi slet ikke tænkt over.

    Jeg har været ved en anden læge nu, fik nogle andre piller. - Umiddelbart går det bedre, men der kommer stadig blod ud af navlen, men det et også som det eneste. Vi smøre den med noget der hedder "levomekols", som ser ud til at hele navlen.

    Vh.
Log in eller Registrér for at kommentere.