Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingen orgasme

Redigeret 21 august, 2014, 08:39 i Kvindelige sexproblemer
Hej med jer.

Jeg er en pige på 26 som har været i fast forhold i lidt over 7 år nu, elsker min kæreste utroligt højt og synes det er dejligt når vi er sammen i sengen. Men jeg har et problem...

Jeg har ikke opnået orgasme endnu, heller ikke på egen hånd selvom jeg dog prøver. Er der noget galt med mig?

Hvad kan jeg gøre for at opnå det?

Andre der tår i samme situation??

Håber I kan hjælpe mig med svar...
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er sikker på du deler skæbne med mange flere end du tror.

    Der gik mange år før jeg prøvede det, men jeg var alligevel lykkelig, tilfreds, glad. Det er alle de skriverier om kvinders orgasme der gør man ligefrem får dårlig samvittighed, hvis ikke man lever op til "kravene".

    Jeg vil blæse dem et stykke bare man er tilfreds, så mener jeg andre kan være ligeglade. Tænk, hvis man skulle leve op til, hvordan en mand, eller andre, mener man skal reagere, mærke og føle, man ville jo miste lysten og glæden.

    Nu kan man jo ikke læse noget uden at mærke kravet, men før i tiden blev der skrevet en del om at mange kvinder kunne have svært ved at få orgasme. Men følte man sig tilfredsstillet var alt godt.
    Hvorfor skulle kvinder have ændret sig, nej nu tør de ikke sige at de måske har lidt svært ved at opnå den "krævede orgasme".
    På den måde kan kvinder jo sagtens blive ulykkelige hvor de før havde det godt.
    Og mændene kan blive ulykkelige fordi de føler skyld.
    Fagre nye verden.
    Er du lykkelig, glad og tilfreds, så slap du bare af. Der er ikke noget galt med dig.
  • Indstillinger
    Jeg er enig med Persille. Jo mere man jagter den orgasme, jo sværere er den at få.

    Hvis du er glad, tilfreds og føler glæde ved jeres samliv, så er det absolut det bedste.

    I kan da eksperiementere lidt med jeres samliv og prøve forskellige måder at dyrke jeres samliv på, men kun for at føle lidt variation, og så kan det da være, den lige pludselig en dag er der - dog betyder det ikke, at den så kommer næste gang, for så er der jo lige pludselig fokus og jagt på - og det er som nævnt det værste.

    Det handler om at kunne slappe helt af, kunne sanse og nyde og hengive sig totalt.

    Jeg var som over 40 år før jeg oplevede det, og jo, det var da skønt, men på den anden side, så er den orgasme stadig ikke vigtig for mig - det er nærværet, sanseligheden og hengivelsen, der er vigtig - og jo, det betyder så, at jeg så får den orgasme stort det hver gang.

    Så - det er først, når du finder ud af, den ikke er målet, ikke er så vigtig, at den kommer.
  • Indstillinger
    Hej,
    Der er mange kvinder som først kan få orgasme når de er 100% sikre. Med det mener jeg, at skal man opnå en orgasme, er det vigtigt at man stoler 100% på sin partner. At man ikke er i tvivl om noget, og man er sikker på at man gør det rigtige. Mange kvinder har det således at, hvis de bare er det mindste i tvivl om noget, så er det ikke muligt at opnå orgasme. Jeg ville anbefale dig at snakke med din partner omkring det, da det måske kunne skabe mere tryghed for dig (hvis det måske er det der plager dig, det synes jeg du skal tænke over om det mon er det)
    Håber du kan bruge min hjælp!

    Mvh
    Annette
  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 2 september, 2016, 01:51
    Jeg tror vi er forskellige. I mange år var jeg glad og tilfreds, men fik aldrig orgasme. Jeg savnede det ikke. Men havde min mand stillet det som et krav til mig eller sig selv havde det ikke gået. Så var jeg blevet nervøs.
    Jeg mødte på et tidspunkt en anden mand og for første gang fik jeg orgasme. Det havde intet at gøre med den ene mand var bedre end den anden, tillid eller noget som helst.

    Jeg tror det var fordi den enes penis var en smule mindre. Den anden var lidt for stor og det kunne gøre ondt.

    Og det anbefales at snakke. Også der tror jeg vi er forskellige. Jeg vil ikke snakke. Enten har man det godt sammen eller også har man det ikke.
    Det er så mine tanker, min mening. Andre kan have/har andre forventninger.
    Vi skal bare anerkende, vi er forskellige.
  • Indstillinger
    Jeg har det på samme måde får ingen ogasme. Men jeg var jomfru. Så har ikke prøvet andre men kan det måske være at hans penis er for lille??
  • Indstillinger
    Min påstand er, at det intet har med den størrelse at gøre, men der i mod med måden I har jeres samliv på.

    Som tidsligere nævnt i denne debat så kunne I prøve at eksperimentere lidt med måden at gøre det på. Måske du skal stimuleres mere.

    Det er faktisk de færreste, der får orgasme af "frem og tilbage" - altså skedeorgasme, men der i mod oftest får orgasme ved stimulering af klitoris.

    Men - prøv jer frem, lad dog endelig være med at fokusere udelukkende på den orgasme, nyd jeres intime samvær og øv dig i at slappe af og bare nyde.
  • Indstillinger
    Hej jeg er 44 år og jeg har heller aldrig oplevet en orgasme. Og det piner mig rigtig meget. Og ved ikke hvorfor jeg heller ikke får.
  • Indstillinger
    Jeg går ud fra, at du har læst hele debatten og derfor kender betydningen af at slappe af og lade være med at jagte den orgasme.

    Men - hvor godt kender du din egen krop? Har du prøvet at undersøge den og eksperimentere alene; helt og aldeles i dit eget tempo - og uden hensyntagen til en partner - finde ud af, hvad der virker på lige præcis dig?
  • Indstillinger
    Hvis den er til mig den sidste svar så ja jeg har prøvet alt. Også prøvet forskellige slags sex for at se om det var pga jeg ikke fik det " rigtige" sex.
  • Indstillinger
    Ja, lotte69, den var til dig. :-)

    Du har prøvet alt? Så har du givet også været ved en sexolog og/eller en psykolog, det det jo desværre sagtens kan skyldes en blokering fra et eller andet, du en gang har været udsat for.

    Og nej - det behøver ikke have været et decideret seksuelt overgreb, men der kan sagtens være sket et eller andet, som du måske endda fuldstændigt har glemt eller slet, slet ikke forbinder med din nuværende seksualitet. Men der kan godt sidde en blokering hos dig, der "forbyder" dig at hengive dig totalt og give helt slip.

    Men - hvis du HAR været et sådant sted, så skulle du måske fortælle, hvad der blev sagt der, som altså ikke har hjulpet.

    Jeg selv var som over 40 før jeg lærte at give så meget slip, at jeg kunne hengive mig totalt til det seksuelle liv. Før den tid havde jeg heller aldrig oplevet en orgasme. Nu kommer den stort set hver gang.
Log in eller Registrér for at kommentere.