Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruation og graviditet

Redigeret 18 december, 2013, 03:21 i PMS og menstruation
Hej der ude, jeg er 16 år gammel og har ikke haft sex endnu. Den anden dag hvor jeg var i de sidste dage af min menstruation, lagde både mig og min kæreste kort uden tøj i sengen hvor han lagde bag mig og jeg lagde foran, hvor jeg så falder lidt tilbage og kan mærke kan har boner, og kan mærke lidt slim der køre over røven og ned over men skynder mig at tage bukser og underbukser på, hvor der er indlæg i, og så brude det suge slimen og efter går jeg på toilettet og tisser og tørrer mig godt. Men spørgsmålet er om jeg kan være blevet gravid, det er næsten en uge siden det er sket, og kan ikke mærke nogen forskel. Tror ikke selv det kan have gjort mig gravid da jeg havde mens og indlæg der sugede det osv... Men hvad er jeres idé eller indtryk af det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis det vel at mærke også ER foregået, som du fortæller, så er du ikke blevet gravid.

    Det lader til, at du og din kæreste i den grader mangler helt elementær seksualinformation, og inden I går videre, vil jeg kraftigt råde jer til at søge og få en sådan information. Der er godt nok ikke langt til, at den lige ryger indenfor, når I gør, som I har gjort - og så er der risiko for graviditet.

    At have sex kan have store konsekvenser, og I bør derfor vide helt konkret, hvad I gør, og hvordan og hvorledes.

    Det er de færreste, der bliver gravide under menstruation, men det er altså set.

    Aldrig, aldrig lade jeres kønsdele mødes uden prævention, med mindre I kan magte konsekvensen - graviditet, kønssygdomme.

    Da I øjensynligt ikke er ordentligt informeret - hverken af jeres forældre eller i skolen - og det er der desværre mange, der ikke er, så I er ikke alene, må I selv sørge for det.

    Søg på nettet omkring seksualinformation, sørg for at få noget sagligt og fornuftigt, så I ved, hvad det drejer sig om - ved, hvordan I passer på jer selv og hinanden.

    I kan starte med at øve jer i at sætte kondom rigtigt på, og det skal bruges helt fra start til slut - hver gang.
Log in eller Registrér for at kommentere.