Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

For hurtig sædafgang

Redigeret 11 februar, 2014, 13:08 i Mandlige sexproblemer
Hej Alle..

min dame og jeg er så småt begyndt vores sexliv sammen, og vi har det godt i hinandens selskab. Men når det kommer til sex er det lidt anderledes - Altså vi vil stadig gerne have sex sammen, men problemet ligger i mig. jeg ved ikke hvorfor, men når hun næsten bare nusser eller hun bare rører min penis, får jeg følelsen af jeg skal ejakulere, og næsten med det samme efter, sker det...
Det her gør det lidt svær for mig at kunne have sex med hende, og jeg vil selvfølgelig gerne løse mit problem :-)
Jeg har kigget lidt på nettet, og har prøvet at onanere, og så lige inden jeg kommer, stopper jeg, venter på det bliver lidt roligt, og begynder så igen (nettet siger det skulle hjælpe). Men indtil videre har det ikke hjulpet spor..
Nogle med en ide eller bare noget?
Mvh

Kommentarer

  • Indstillinger
    Præcis det problem - eller den reaktion om du vil - er utrolig almindelig når man er 18 år, vildt ivrig og lidt usikker på hvordan man skal gribe det hele an.

    Det skal bare bolles væk, sådan lidt poppet sagt, du bliver hurtigt i stand til at holde længere efterhånden som I lærer hinanden at kende på den måde. Der findes også forskellige medikamenter du kan tage for at dæmpe din udløsningstrang, men jeg ville nu liige se tiden an inden jeg blander kemi ind i mit sexliv.

    Tips: Hvis du er dødtræt er det altid meget sværere at holde udløsningen tilbage, eller sådan er det i hvert fald for mig, så vær veludhvilet når der skal leges :-)
  • Indstillinger
    Tak for besvarelsen Hans :-)

    Som du foreslår vil jeg lige se fremtiden an, og ja, jeg er nu lidt ivrig :)
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg er en dreng på 22, og jeg led af det samme problem i 3 år (da jeg startede mit sexliv), og det blev værre og værre. Jeg prøvede diverse piller og lokalbedøvlser og det hele virkede, men det har for det første uheldigige bevirkninger, er ofte dyrt og uholdbart i længden.

    Jeg læste både om noget der hedder start-stop teknikken, tantra, åndedræt øvelser, og knibeøvelser og troede ikke rigtigt på det. Jeg prøvede det til i kortere perioder og jeg følte ikke det gjorde nogle forskel. Jeg endte med at gå til min læge, som henviste mig til en sexolog. Dette hjalp meget, jeg begynte på start-stop teknikken, åndedræt øvelser og knibeøvelser og lavede de 3 ting i ca. et halvt år. Nu kan jeg i 9/10 tilfælde helt styre hvornår jeg kommer.

    Jeg tænker ofte over hvad der gjorde den største forskel for mig, og det er nok at kunne styre PC musklerne (som er dem man træner med knibeøvelser). Da jeg lærte at styre dem kunne jeg bedre slappe lidt af i dem og på den måde holde længere. Samtidig med at jeg gennem stop start teknikken var mere opmærksom på hvornår jeg var ved at komme :)

    Når du læser det er du nok lidt skeptisk, og tænker at du allerede kan styre dem, eller du allerede er opmærksom på hvornår du kommer (det var sådan jeg havde det). Endvidere er jeg levende bevis på at det faktisk hjælper. Ved også godt at det ikke er sjovt at gå til sin læge og snakke om disse ting. Men en sexolog kan virkelig hjælpe og det er det værd.

    Håber det hjælper og held og lykke med det hele :)
  • Indstillinger
    Du skal gå til lægen og få udskrevet et lægemiddel, der heder citaloprm. Det er en lykkepille, som har den bivirkning, at den forsinker udløsningen!
    Det er det vi fagsproget kalder for offlabel virkning.
    Det har hjulpet mange mænd.
    Især er det meget brugt mod PE i usa.
    (PE = præmatur ejakulation).

    Om ikke andet så forklar din læge, at du føler dig deprimeret og få pillerne på den måde.
    Men husk det er kun citalopram, der har den offlabel virkning.
    Idag er der udviklet et stof som er afledt af citalopram. Det heder Priligy, men er totalt vanvittigt dyt! Det er udviklet decideret til de mænde der lider af PE.
    Håber du får fat i noget citalopram, cipramil, ciprelex osv.

    PE er nemlig psykologisk udløst. Nogle er så hårdt ramt, at bare synes af en våd kusse, kan bevirke udløsning hos nogle mænd.
    Tager kvinden så fat i pikken og vil føre den ind i den våde varme, ja så går det galt øjeblikkeligt. Og den eksplodere nærmest i hånden på hende:(
    Held og lykke.
  • Indstillinger
    Jeg finder det helt og aldeles hen i vejret at anbefale nogen, at de skal gå til læge og lyve sig til symptomer, og bede om medicin for en psykisk lidelse, man ikke har.

    Det er da farligt ud over alle grænser at foreslå på et anonymt debatforum, at man bare skal sige til sin læge, at man fejler noget andet, end det man gør.

    Det er dog en ganske fornuftig ide at gå til læge - men sig dog sandheden! Det kommer man alt andet lige meget længere ved. Jeg afviser ikke, at det måske netop kan være den medicin, der kan hjælpe - men så få dog medicinen åbenlyst til det formål!

    Jeg er også enig i at seksuelle problemer sagtens kan være psykisk betingede, men så kan man jo bede om hjælp og behandling for det - i stedet for at stikke en løgnehistorie, der kan få fatale konsekvenser, hvis man på et tidspunkt skulle komme til at fejle noget andet, som der ikke skal lyves om.
Log in eller Registrér for at kommentere.