Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kvalme og opkastfornemmelser.

Redigeret 16 december, 2013, 01:38 i Spørg Netdoktors brugere
Hej derude.
Jeg er en 18 årlig pige med et problem omkring meget kvalme og mange opkastfornemmelser. Det har stået på i omkring 2 måneder. Da det startede troede jeg det var på grund af for meget cola, så jeg stoppede med at drikke så meget. Da det ikke virkede tog jeg til læge, og han sagde at det kunne være for meget mavesyre. Jeg fil noget medicin mod det, men det hjalp ikke. Så mente han at det var mine ppiller og at jeg skulle stoppe med at tage dem i noget tid. Jeg fik nogle piller der skulle dæmpe kvalmen. De hjælper i kort tid af gangen, og man må kun tage dem 3 gange dagligt, så jeg tog til lægen igen. Han sagde at det bare skulle gå væk af sig selv. Det skal lige siges at jeg fik taget blodprøver der ikke viste noget, og jeg er heller ikke gravid. Nu har jeg ikke taget ppiller i en måned. Jeg har tabt mig virkelig meget fordi jeg ikke ar lyst til at spise fordi jeg ikke øsnker kvalmen skal komme.

Hvis I ved hvad det kan være, eller har nogle gode råd, må I meget gerne skrive. Og har I nogle spørgsmål, må I selvfølgelig gerne stille dem.
Tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Bare et lille råd. Ingefær hjælper mod kvalme. !!

    Du har drukket mange cola og måske levet usundt. ?? Så tager det tid at blive rask. Ja, den er svær for der kan jo sikkert flere forskellige årsager.
  • Indstillinger
    Jeg har skåret rigtig meget ned på cola og usunde sager, da lægen troede det var det med mavesyren. Siden da har jeg ikke spist særlig usundt.
    Mine opkastfornemmelser sidder meget i brystkassen, og jeg kan sagtens have det uden at have kvalme. - men uanset hvad, er det rigtig træls og ubehageligt.

    Men tak for rådet, vil helt sikkert prøve det næste gang jeg har kvalme.
  • Indstillinger
    "Sidder i brystet.!

    Det får mig til at tænke på om du kunne have infiltrationer i brystkassen.
    Jeg ved det kan give mange ulemper.

    Her kan du læse om ingefær.

    https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme- ... /ingefaer/
Log in eller Registrér for at kommentere.