Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg været udsat for et overgreb?

Kære brevkasse

For 2 uger siden mødte jeg en sød fyr i byen. Ja sådan starter mange historier - ved det godt.

Jeg var fuld og han var frisk og jeg kom med hjem til ham.

Det endte som forventet med sex og vi var begge helt enige - jeg ved jeg bad ham om at bruge kondom og han fandt det også frem.

Vi havde sex og bagefter finder jeg kondomet på gulvet - det var pakket ud men aldrig rullet på.

Graviditet er det mindste problem her - jeg føler mig bare rigtig ked af at han åbenbart var ligeglad med mit ønske.

Mit spørgsmål er egentlig - er jeg blevet misbrugt eller tuder jeg bare - håber I vil give lidt feedback.

Jeg konfronterede ham ikke med det - men har haft det skidt siden

Pigen snart 17 år

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det her er ikke en brevkasse, men et debatforum.

    Jeg kan da godt forstå, du føler dig nedgjort oven på en sådan oplevelse, men du må jo også have været meget fuld, siden du slet ikke har fået fulgt med i, hvad der skete.

    Jeg tror desværre ikke, du kan vinde en sag på det her, og du er derfor nødt til at arbejde på, at du simpelt hen må tage det som en af de mere ubehagelige oplevelser, som livet også byder på.

    Du møder en vildt fremmed i byen, du tager med ham hjem – og det må jeg jo tilstå, jeg i forvejen finder er afsindigt modigt. At du ”kun” har oplevet, at han alligevel ikke brugte kondomet, vil jeg faktisk vende til, at det da er heldigt, at der ikke skete noget værre.

    Når man gør sådan noget, så ER der jo ikke de store følelser involverede, og jeg tror sådan set ikke, du skal se det som en bevidst tilsidesættelse af dit ønske. Måske han alligevel ikke var helt så ædru, som du tror, og muligvis han virkelig HAR fumlet med det kondom, men at det ikke lige lykkedes i første forsøg, hvor efter han måske har tænkt ”Årh – skide med det” og så har fortsat akten uden, og mere er der givet ikke i det – fra hans side. Han er jo lige så tåbelig – han ved jo heller ikke, hvad du kunne have med af diverse sygdomme.

    Rent praktisk bør du naturligvis få undersøgt om du har pådraget dig noget kønsoverført og efterfølgende må du prøve om ikke du kan gå i byen og more dig, uden helt så meget alkohol, så du lige har en lille ædru del tilbage, der kan give dig en stopklods, så du ikke gør sådan noget igen – i hvert fald er ædru nok til at følge med i, hvad der rent faktisk foregår.

    Du er kun 16 år, og hvis ikke du øver dig i at passe lidt på – ude i den virkelige verden - så kan du faktisk risikere at komme ud i oplevelser, der kan være langt, langt værre.
  • Indstillinger
    Et overgreb er, når et menneske gør noget mod et andet menneskes vilje eller ønske med fortsæt. At to unge mennesker drikker alt, alt for meget alkohol, bliver fulde, dyrker sex, og ingen har nok bevidsthed til at sikre sig, at kondomet er kommet rigtigt på - tja, det er vel lige så meget et overgreb på ham, for han har absolut ingen indflydelse på, hvad der sker herfra, hvis du faktisk er gravid.
    Så for mig at se, så har I været fuldstændig lige gode - eller dårlige - om det her, og du må indse, at det ikke nytter noget at fortryde. Men det er godt at lære af sine fejltagelser! Så måske lidt mindre alkohol næste gang og lidt mere ansvarlighed?
  • Indstillinger
    "Så måske lidt mindre alkohol næste gang og lidt mere ansvarlighed?"


    Så sandt, som det er sagt. Jeg kan ligefrem blive lidt vred på den unge mands vegne. Tænk, hvis han skulle beskyldes for noget han ikke har gjort. Dette har I været lige gode om.

    Når man kun er 16 år er man en lille smule naiv. Jeg husker temmelig tydeligt, hvad jeg selv gjorde, da jeg var 16 år. At det gik godt kan jeg kun takke den unge mand for. Jeg var ikke engang beruset, jeg drak ikke i den alder.
    Jeg lærte af den oplevelse og du bør lære af din. Pas på, næste gang er det måske ikke en "pæn" ung mand. Du kan komme ud for voldsomme ting, hvis ikke du er mere forsigtig.
Log in eller Registrér for at kommentere.