Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

udebleven menstruation

Redigeret 13 december, 2013, 03:13 i PMS og menstruation
Hejsa. Ja, som overskriften lyder er min menstruation udebleven på 5 dagen nu. Der er ingen spor af den. Så i morges tog jeg en test for at se om jeg var gravid, men desværre var jeg det ikke. Så nu er mit spørgsmål, hvorfor udebliver den så længe når jeg ikke er gravid? Håber nogen kan hjælpe...
Hilsenmig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg citerer:

    Når befrugtningen er sket, og celledelingen og fosterets udvikling går i gang, producerer kroppen store mængder hormoner. Et af disse hormoner er graviditetshormonet HCG (Human Chorion Gonadotropin), som dannes i moderkagen. Mængden af HCG fordobles ca. hver tredje dag. Produktionen øges gennem hele graviditeten, men kraftigst i de første tre måneder.

    Når produktionen af HCG er stor nok, kan en graviditetstest vise, om man er gravid. Det er individuelt, hvor hurtigt man kan teste positivt, idet ikke alle kvinder danner HCG lige hurtigt. Som regel kan en graviditetstest påvise graviditet den dag, din forventede menstruation udebliver eller i dagene efter, dvs. et par uger efter befrugtningen er sket. Men hvis du venter, til du er gået en uge ”over tid”, vil resultatet være mere sikkert. Læs mere om ægløsning og befrugtning her.

    http://www.baby.dk/videnom/4p97/gravidi ... teste.aspx
Log in eller Registrér for at kommentere.