Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svimmelhed i og omkring egen seng

Redigeret 14 december, 2013, 12:36 i Allergi
Jeg lider af astma og græs- og støvallergi, men generne er først rigtigt forværret det seneste halve år, men generne er dog udholdelige. Men hver gang jeg sætter eller lægger mig ned i min seng, så oplever jeg svimmelhed. Jeg ved ikke, hvad det skyldes. Det skyldes hverken væskemangel, angst, uro eller lav blodprocent.
Jeg har overvejet om det kan skyldes støvmider eller skimmelsvamp i eller omkring min seng? Der er hverken beskidt eller støvet i mit soveværelse, så jeg har svært ved at gætte, hvad årsagen kan være.
Har I nogle bud på, hvad det kan være eller hvad jeg skal undersøge? Jeg er helt på bar bund, og det er en utrolig stor gene at opleve ubehag hver gang jeg nærmer mig min seng.
På forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    du ligger måske for fladt i sengen ---så du ikke får luft nok ----har du prøvet at hæve hoved gærdet ---med puder --eller klodser under senge benene i hovedgærdet ---
    du skriver du har astma ---får du gjort noget ved det
  • Indstillinger
    hvis dine dyner kan vaskes så skulde du prøve det ---du skal måske udskifte dem til vaskbare dyner ---der er også noget med fugtigheds graden --i værelset ---men det må du prøve at slå op ---
  • Indstillinger
    Hvor tit skifter du sengelinned? Hvor tit vasker du dyne, hovedpude og evt. rullemadrads/topmadras?

    Og bliver madrassen også banket/ordnet jævnligt?

    Ligeledes - hvordan reder du seng? Mange har det med at pakke dyne ned over madrassen og oven i købet lægge et sengetæppe på - og det er da den sikre vej til at fastholde disse "kryb".

    Vi lider ikke af dette problem, men alligevel har vi hængt kroge op over vores seng, og hver morgen lægger vi dynerne op over en rundstok, og hænger dem op over sengen. Det giver en dejlig, frisk og tør seng hver aften. Men - bevares - det ligner ikke lige Bo Bedre.

    Og - så lufter vi naturligvis grundigt ud - hver eneste dag - ja, faktisk er vinduet i soveværelset åbent døgnet rundt - året rundt. Vi har købt en sikkerhedslås til vinduet, så det også kan være åbent, når vi ikke er hjemme.
Log in eller Registrér for at kommentere.