Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mærkelige smertejag i hovedet..

Redigeret 6 september, 2015, 13:48 i Hovedpine og migræne
Hej brugere!
Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe her..
Jeg har i ca. 6 uger haft nogle mærkelige symptomer. Der startede med korte og intense smertende jag ind i mit øre. De forsvandt efter kort tid. Efter nogle dage fik jeg smerter under øret, ved kæben også som stikkende, jagende og korte smerter. Senere opstod der smerter i begge sider af kæben, under ørerne, i øjenhuler og korte, stikkende jag i tindingerne og oveni mit hovede (hjernen..?).. Smerterne i tindingerne og hovedet varer ca. 30-60 sekunder og de øvrige smerter er meget kortvarige stik som efterfølgende afløses af en let trykken på siderne af halsen. Jeg har ingen hævede lymfeknuder og har ikke været syg. Nu har det stået på i over 6 uger og smerterne bliver mere hyppige og kommer flere gange dagligt.. Der er ingen mønster i dem.. Jeg er i behandling hos kiropraktor ift. Ryg og nakkeproblemer og har i den forbindelse fået manipulationsbehandling af nakken. Disse behandlinger er dog først opstarten for ca. 14 dage siden. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op, for mig virker det lidt som nervepåvirkning men jeg er ikke sikker. Er der mon nogen der har prøvet det samme eller kender til problemet? Håber at I kan hjælpe mig da jeg er ved at blive bims og samtidig også temmelig bekymret..
Lige til sidst skal nævnes at jeg har et flot blodtryk ;-)
De bedste hilsener
Skov78

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad siger din læge ---for du skal få det undersøgt ---måske er det muskel spændinger ----
    men du skal da have gjort noget ved der
  • Indstillinger
    JA! Du er ikke den eneste derude. Jeg har selv ørepine i venstre øre samt den vildeste følelse af, at lynet slår ned i mit hovede -sådan øverst på hovedet. Det varer også kun 30-60 sekunder, og jeg er også temmelig nervøs. Lider derudover af spændningshovedpine, og ondt i nakken og skuldrene. Har dog været ved lægen mange gange og blevet konstateret rask. Synes dog du også bør forhøre dig hos din læge. Måske er det visdomstænder? Undgå evt. alle mælkeprodukter i en periode, for nogle virker det også. Jeg tror også det kan hjælpe at styrkertræne den øverste del af ryggen. KH Sofie
  • Indstillinger
    Hvis du ikke allerede har fundet svaret på dit problem, skal du måske overveje om du skulle udredes for TN Trigeminus neuralgi. Pøj pøj.
Log in eller Registrér for at kommentere.