Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skade efter sprunget korsbånd

Redigeret 10 december, 2013, 13:42 i Spørg Netdoktors brugere
For tre måneder siden sprang jeg mit forreste korsbånd. Jeg kom hurtig til lægen og fik konstateret ved en MR-scanning at det var sprunget. Jeg har så fået en tid til at blive opereret den 19. December! Men igår var jeg med til noget gymnastik og kom til at lave et vrid i knæet. Det føltes som om at knæet hoppede ud af led og det gjorde også rigtig ondt. Jeg kunne ikke gå lige bagefter så jeg fik noget is på og sad ellers bare stille i en halv times tid. Jeg prøvede bagefter at gå. Det gjorde lidt ondt i starten, men i løbet af aftnen gik det faktisk helt godt. Jeg var stadig meget øm, men jeg kunne gå uden de store smerter. Men dagen efter da jeg vågnede op gjorde det sindssygt ondt og jeg kunne næsten ikke gå. Det gør ondt hver gang jeg træder ned på knæet og det begyndte også at hæve meget. det gjorde ondt hele dagen og er stadig hævet. Før det skete kunne jeg sagtens strække mit ben og bøje det næsten helt. Men nu strammer det og gør ondt hver gang jeg prøver at bøje det mere end 90 grader. Er der nogen der ved om der kan være sket noget. Det håber jeg ikke at der er for vil virkelig ikke have min operation udsat.
Log in eller Registrér for at kommentere.