Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Piller, psyke og manglende sexlyst

Redigeret 10 marts, 2014, 07:33 i Åben debat om sex
Hej..
Er en mand på 31 år, som har en kæreste på 30 år med nedsat sexlyst. Hun lider af en form for personlighedsforstyrrelse, som gør hun bliver nød til at tage forskellige antidepressive og humørstimulerende præparater. Disse præparater i kombination med sygdommen, gør at hendes sexlyst er fuldstændig forsvundet, så vi nu ikke har haft sex i omkring 2 år. Vi har undersøgt om "selvværet" skulle være en del af problemet, hvor hun har gået til diætist og psykolog. Dertil har vi tænkt på om en sexolog måske kunne hjælpe os, men med økonomien kan det ikke lade sig gøre. og slet ikke med den nye kontanthjælpsreform, da jeg har forsøger pligt, idet hun er på offentlig ydelse pga. sygdom (psykisk).
Vores forhold har været på kanten rigtig mange gange, da kombinationen af mit humør og sexlyst går i selvsving til tider. Hun siger at hun ikke har noget imod at jeg finder sex andetsteds, men det har jeg ikke lyst til, da jeg mener at følelser og seksuelt samvær hører et parforhold til. Det er ikke fordi hun ikke vil have sex med mig, men lysten er der simpelthen ikke.
Hun prøver at tilfredsstille mig på alle andre måder (ikke seksuelt) og kan ikke forlange en bedre kæreste, når man ser bort fra det andet.
Har selv tit prøvet at hygge om hende, såsom massage, kysse hende de følsomme stedet på kroppen osv osv. Har i nogle ideer til hvordan man måske kan sætte gang i sexlysten hos en kvinde, så vores fremtidige forhold måske kan reddes.
Mvh

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.