Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Det der med kondom

Redigeret 17 december, 2013, 19:06 i Mandlige sexproblemer
Hej.

Jeg er en pige på nogle og 20, og har nu i 3 år levet med herpes. Og det er såmænd fint, informere pænt eventuelle partnere og lader dem træffe det valg jeg ikke fik.

Problemet er bare... At jeg har mødt den her skønne fyr...
Og mens jeg er utroligt fokuseret på at huske kondomet hver gang, selvom det altså tager lidt af glæden... Så falder hans erektion når han skal have kondomet på, og vil ikke komme op igen før skidtet er fjernet...
Hvilket betyder at vi gør det "au natural"... og hvor det er rigtig dejligt, så efterlader det mig også med en rigtig ubehagelig følelse af at jeg sætter hans helbred på spil.

Jeg ved jo godt det ikke er en dødbringende sygdom... Men jeg ved tilgengæld også hvor ufatteligt ubehagelig den kan være...

Er der nogen gode råd at hente til hvordan jeg lige ændre den her situation?
Jeg har ganske vidst ikke haft udbrud i over et år (7 9 13)... Og har endnu ikke smittet en partner...
Men er alt så ked af at risikere det!

Kommentarer

  • Indstillinger
    du bliver aldrig af med din HERPES virus ---men kan holde det nede--
    på Reklamaer om førkølelses sår--som også er herpes ---

    viser de på tv --at hvis man smører salve og plaster på og det bliver lægt ---så kan man kysse igen ---

    når du får et udbrud på skamlæberne --eller hvor det sidder --kan du så ikke straks gå i gang med salve og plaster ---

    så det hurtig læges ---og så skulle du vel ikke smitte din partner ---men det er lumsk ---for det er sikkert ikke nemt at finde ud af starten når udbrudet kommer ----

    hvad gør du selv imod det
  • Indstillinger
    Problemet i denne situation er ikke herpes, jeg er ganske bevidst om hvordan sygdommen fungere og smitter, og er hudløst ærlig omkring det før jeg indleder et seksuelt forhold.
    Jeg har som sagt ikke haft ubrud i meget lang tid, men kan mærke at udbruddet er på vej op til 4 dage før pga. Kraftig strålesmerte ned gennem venstre Balle og lår og behandler det altid med piller så snart udbrydes viser sig eller tidligere hvis det er muligt.

    Problemet er min interesse i at sikre min partner mod smitten. Selv i udbrudsfri perioder er der en smitte risiko, men min partner tænder af på at have kondom på.
    Er der noget som helst jeg kan gøre for at modvirke dette?
Log in eller Registrér for at kommentere.