Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan man blive gravid efter menstration og start på p piller?

Redigeret 7 december, 2013, 12:21 i Kvindelige sexproblemer
Hej!

Jeg har lige haft min menstruation og er lige startet på den næste periode p piller, og så er jeg i tvivle om man kan blive gravid. For der er noget der siger at hvis man glemmer at tage en pille skal der gå en uge før man har sex igen, og så tænkte jeg på om det også gjaldt når man startede op igen.

MvH

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, det gør det ikke - og det burde fremgå af indlægssedlen.

    Læs den grundigt - og hvis den er mangelfuld med oplysninger, vil jeg foreslå dig at gå på apoteket og bede dem sørge for at give medicinalfirmaet besked om ordentlig vejledning. Eller alternativt selv kontakte firmaet og bede dem give dig fyldestgørende information.

    Det er simpelt hen for dårligt, hvis firmaet har sjusket med en sådan information.

    Det er af afgørende betydning at man tager denne medicin korrekt, da den ellers netop er en meget dårlig prævention, hvorfor det i den grad burde fremgå af indlægssedlen hvordan og hvorledes.

    I øvrigt skal du aldrig regne med hvad "nogen" siger - du skal selv sørge for korrekt og ordentlig information.
  • Indstillinger
    Så hvis man er startet på p piller og er lige efter menstruation kan man højst sandsyndlig ikke blive gravid?
  • Indstillinger
    Som nævnt - det bør altså fremgå af indlægssedlen.

    Hvis man vel at mærke tager sin medicin korrekt, så er man beskyttet - så godt som p-piller nu en gang beskytter - i hele perioden, også i 7-dages- pausen og dermed også når man starter på dem igen efter den pause.
Log in eller Registrér for at kommentere.