Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Problemer med ører

Jeg har et mærkeligt problem- jeg kan høre mig selv tale - det lyder for mig som om jeg er lukket inde i en "osteklokke" el. lign. og det runger ulideligt inde i mit hoved når jeg taler.

Når jeg henvender mig hos ørelægen hvilket jeg gør ca. 2 gange årligt for, at få fjernet voks i især det h. øre- og jeg fortæller om dette - får jeg at vide, at det er ikke min hørelse - men min hjerne ? ja og hva`så ?

Det er ret generende - da mine ører i forvejen er ret lydfølsomme-
Kender nogen til dette ? er der nogen gode råd til hvad jeg kan gøre ? Og hvad årsagen kan være ?
MVH
Hanne Kjær

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan måske give dig en ide. Jeg hørte også "rungen" i mit hoved engang. Det var spændinger i kæben og omkring ørerne. Har du fået det undersøgt.

    Jeg har haft voldsomme problemer med mine ører engang. Jeg fik også skyllet voks ud. Heldigvis stoppede det på et tidspunkt.
    Det jeg ville fortælle, jeg opsøgte min læge og derefter ørelægen flere gange. ingen kunne hjælpe.
    Først efter år med mere eller mindre irritationer kom jeg til en ørelæge, som med det samme kunne sige, hvad der var galt.
    Jeg fik en henvisning til en fysioterapeut, som heldigvis forstod hvor der skulle masseres. Nogle fys, fatter det bare ikke.
    Jeg glemmer aldrig den ørelæge, som "frelste med liv". Så du kan tro jeg forstår hvor modbydeligt du har det.
  • Indstillinger
    Det havde jeg bare ikke tænkt på - men selvfølgelig kan det være årsagen - jeg går altid og bider sammen - især hvis jeg har problemer og bliver vred og irriteret - Jeg vil da prøve at få det undersøgt, Tusind tak-
    Hanne
Log in eller Registrér for at kommentere.