Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingen menstruation i 6 mdr.

Redigeret 2 december, 2013, 10:45 i Spørg Netdoktors brugere
Hej alle sammen. Ville høre om der kunne være nogle " kloge " hoveder til stede. Jeg står med det problem at min mens. Udebliver i nu 6 måneder. Jeg synes det er utrolig frustrerende at rende rundt sådan. Har været ved lægen utrolig mange gange efterhånden og fået taget urinprøver for graviditet. Og alle gange viser den negativ. Jeg forstår det virkelig ikke. Og hvad jeg slet ikke forstår er at min læge ikke gør noget ved det. Og når jeg så går ind på diverse sider på nettet og læser omkring det, bliver jeg helt vildt bange når jeg høre ord som "svulster" osv. Nogle der har prøvet noget lign. Eller som ved noget om det????.

Mvh. En meget urolig og fortvivlet kvinde.
Tak på forhånd. :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg forstår sandelig godt du er fortvivlet. Jeg kender desværre alt til det med lægen intet gør. Du bør få en henvisning til en gynækolog. Skift læge, hvis ikke du kan få en henvisning.
  • Indstillinger
    Jeg vil først og fremmest tænke over din vægt.

    Hvor meget eller lidt vejer du?
    Det er en kendt problematik at tynde piger med meget lidt fedt på kroppen kan risikere at miste deres menstruation, for en periode.

    Det skyldes at en del af de kvindelige hormoner dannes i fedtvævet, og hvis du er en sportspige der dyrker en masse sport, og ikke har så meget fedt på kroppen, kan menstruations cyklus godt blive påvirket af det.

    Nogle er mere påvirkelig af det end andre. Jeg har følt det på min egen krop, der jeg var i teenage årene. Jeg havde kun menstruation hver anden måned.

    Det kan være et problem i forhold til dine knogler, fordi mangel på denne hormon forhindrer dine knogler i at optage kalk, og det kan have betydning for dig senere i livet.
    Det er derfor vigtigt at du får snakket med en læge om problemet. Jeg er slet ikke læge, men mener at man kan afhjælpe problemet ved, at du tillader dig selv at tage lidt på i vægt, og at du sørger for at få kalk nok i din kost.

    Hvis ikke du føler at din læge tager dig alvorligt, så find en anden læge.
    Det kan have stor betydning for dig senere.

    Held og lykke med det.
  • Indstillinger
    - altså, jeg er langt fra undervlgtig. Jeg er nu faktisk lidt overvægtig, og er derfor også begyndt at træne en del, men ved det ikke har noget at gøre med træningen da det var startet med at "stoppe" inden jeg begyndte at træne.


    jeg har prøvet det før, det var efter jeg stoppede på mine P-piller og der udeblev min menstruation i ca. 5 mdr. Men da jeg havde hørt at det var "normalt" nok efter P-pille stop tænkte jeg ikke videre over det og så kom min menstruation. Men nu er den gal igen og denne gang længere tid. Føler lidt min krop og "cyklus" køre sit eget spil engang imellem, sjovt et det ihvertfald IKKE.
Log in eller Registrér for at kommentere.