Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har svært ved at komme videre p.g.a en pige!

Redigeret 2 december, 2013, 02:22 i Åben debat om depression
Problem løst! Indlæg slettet! :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er en lille smule skuffet, hm.., jeg mener da ellers det må være hende, der må blevet en lille smule skuffet over dig. Hun er måske ligefrem blevet sur.
    Men det er hun kommet over og du vil så gerne have at vide, hvordan du skal komme over hende.
    Hvis nogen kunne give dig den oplysning ville de blive rige. Men ak, der er ingen heksebryg til den slags.

    Du hører vel ikke til den type, der, selv om de ikke er alt for interesseret, så må den anden på ingen måde synes om andre. Dem findes der nogle af.

    Så har jeg givet dig en lille reprimande, for det trængte du til. Du kan ikke bare lege, som du har lyst til med andres følelser.

    Når det er sagt, så forstår jeg dig godt. For jeg husker meget tydeligt, hvordan det er at være ulykkeligt forelsket. Det er sandelig ikke rart.
    Det eneste der hjælper er tiden. Men i din alder hjælper den altså også.
    Jeg ved det fra mig selv og jeg har snakket med unge om deres kærestesorg.
    De tror aldrig de vil glemme eller komme over det.

    Men det gør de. Efter meget lang tid, sådan et par måneder, så opdager de at forelskelsen er ved at være væk. Måske kortere tid, hvis der kommer en anden, som er mere interessant og det kan sagtens ske.
    Sådan går det når man er ganske ung. Det er en fordel man har. Heldigvis.

    Jeg vil råde dig til at prøve på at tænke på andre ting. Holde ud til følelsen er ved at være på afstand. Snakke med andre, kort sagt, holde dig beskæftiget med andre ting.
    Det er meget svært, det ved jeg, men for hver dag bliver det lettere, hvad enten du tror det eller ej. Og en morgen vågner du og opdager det ikke betyder noget for dig mere.
    De fleste mennesker må gennem kærestesorger og de kommer over dem. Jeg kender en, som ikke ville tro på, hvad jeg sagde, men to måneder efter mødte hun en anden og nu forstod hun ikke, hvorfor hun havde sørget over den første.

    Hun sagde, det ville hun huske på, hvis det skete igen og det gjorde det. Men, som hun sagde, nu ved jeg det kun er en overgang. Hun gik lidt i byen og talte med andre, det hjælper, man får det lidt på afstand til man har det godt igen.

    Det værste er selvfølgelig at du ikke kan undgå at møde hende. Nej, det er ikke det værste, du er vist ikke rigtig klar over, hvor vigtigt det er at få en uddannelse.
    Du skriver nemlig, at du ikke kan droppe ud af gymnasiet, nej, det ville være en katastrofe, som ville svie til dig resten af livet. Det forstår du måske ikke nu, men jeg kan love dig for du kommer til det i fremtiden.

    Så hold ud, jeg ved det ikke er nemt, men det går over. Helt sikkert.
    En dag bliver det dig, der forsøger at overbevise et ungt ulykkeligt menneske, at kærestesorger forsvinder, især nå man er ganske ung. Du ved det fra dig selv, men vil den unge tro dig, måske, måske ikke. Men tiden viser det alligevel.
  • Indstillinger
    Redigeret 1 december, 2013, 21:37
  • Indstillinger
    Men det var en fejl ja... Stor fejl...

    citat slut

    Nej, det var ikke en fejl, for det var forbi mellem jer. Så jeg vil sige, det var da udmærket du slog op. Ellers havde hun gjort det. Man kan ikke tvinge følelser frem, som ikke er der. Lige meget, hvor meget man prøver.
    Jeg ved godt man håber så meget i den alder, at man tror det. Men virkeligheden er anderledes.

    Jeg husker godt, da jeg var i samme alder som du, du milde hvor var jeg forelsket og jeg håbede og håbede på at han også blev glad for mig. Men nej, han viste ingen særlige følelser og til sidst kunne jeg ikke mere, Jeg slog op med ham.
    Jeg sørgede virkelig meget. Så jeg er fuldstændig klar over hvor elendig du føler dig i øjeblikket.
    Men jeg lover dig det går over. Det gik over for mig, det gik over for hende, jeg fortalte dig om og det går over for dig, som for alle andre, der er ulykkeligt forelsket i den unge alder. Jeg er lige ved at tro det hører til alderen.
    Bare vent, du kommer hurtigere over det end du lige tror i øjeblikket.

    Hvis jeg var dig ville jeg ikke vise hende, at jeg gerne ville have hende tilbage. Jeg ville koncentrere mig om noget andet. Skulle hun fortryde, så ville jeg ikke have hende igen. Men det er jo hvis det var mig.
    Min søn har oplevet lidt det samme som du. Han var meget forelsket og hun fandt en anden. Han gjorde, som jeg sagde og pludselig ville hun have ham igen, men han ville ikke. Nå ja, han ligner sikkert mig lidt.

    Jeg ønsker for dig, du hurtigt kommer over det og koncentrerer dig lidt om skolen. Få dig en god uddannelse, det er vigtigt.
  • Indstillinger
    Det var synd du slettede dit indlæg af hensyn til andre, men jeg er glad for du kunne bruge mit svar.

    Hav det godt i fremtiden.
Log in eller Registrér for at kommentere.