Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sex under mens, kun lige startet på p-piller.

Redigeret 30 november, 2013, 17:23 i Prævention
Hejsa, jeg går med en tanke i hovedet, som jeg gerne vil have lidt svar på, så håber i kan hjælpe.


Efter et år, er jeg igen begyndt på p-piller og tog min første pille onsdag d. 20 november på min første menstruationsdag, som man skal gøre.

Lørdag d. 23 november natten til søndag, var jeg så sammen med min fyr uden beskyttelse.
Jeg tager normalt min p-pille om morgnen ved en 10 tid, men senere ved klokken 23-24 blev jeg nød til at gå på toilettet, og kaste op. Ups. Havde det forrygende efter følgende, og tog med min kæreste hjem.
Hvis jeg har kastet op der, virker pillen stadigvæk så? også selvom jeg har menstruation? Pillen er vel allerede optaget i kroppen efter nogle timer ikke?

Er det muligt, at kunne være blevet gravid under menstruationen, selvom jeg kun lige er begyndt på p-piller igen?
Håber på svar. :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er ret sikker på at det ikke er noget problem når der er gået 12 timer, og hvis du har din mens, skal du ikke være bekymret.
    Da jeg fik p-piller er jeg ret sikker på at der stod i indlægssedlen, at pillen virkede så længe den ikke kom op inden for 2-3 timer.
Log in eller Registrér for at kommentere.