Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Konstante smerter - Hjælp Mig !

Redigeret 30 november, 2013, 07:00 i Åben debat om smerter
Jeg har i et års tid, døjet med meget slemme mavesmerter.
Scanning af maven viser intet.

Jeg har smerter, i siderne, i underlivet, i lænden og det er som om det er ved at brede sig til rygsøjlen.

Jeg lider af konstant kvalme, uanset hvad jeg spiser, så melder kvalmen sig.

Jeg har trykken og svien for venstre bryst og venstre arm.

Jeg er enormt bange for, at jeg giver mig til at sove - men ikke vågner igen.

Jeg har været ved lægen, et utal af gange, men hun siger altid til mig, at det er psykisk, og så bryder jeg sammen udenfor, og føler mig dømt og ikke hørt på.

Det er som om, at der i begge sider sidder 2 "knuder" unde ribbene, og de gør til dels ondt og er ømme. Når maven laver lyde, er det som om det kommer fra siderne.

Jeg har problemer, med at komme af med afføring og det er bare som om, at det gør ondt og hele mit underliv smadres, når jeg prøver at presse.

Jeg har for nyligt fået stille diagnoser: personlighedsforstyrrelse og angst, socialfobi. Jeg går hjemme og jeg har en mange-årige kamp med min kommune.

Jeg er meget alene og mit hoved er helt fyldt op.

Min familie forstår mig ikke, og kan ikke acceptere at jeg er i denne periode af mit liv og jeg er derfor helt alene. Jeg sover næsten ikke mere og når jeg gør, græder jeg mig i søvne.

Jeg er alene, og når jeg skriver alene så meget jeg vitterligt alene. Jeg har ingen venner eller veninder. Kun en kæreste, som er her engang i mellem, men vores forhold er heller ikke godt.

Kan alle disse smerter virkelig KUN skyldes noget psykisk ?

Jeg er pt på venteliste, til individuelle samtaler på psyk. Ventetiden er op til 1 år. Jeg kan ikke leve sådan her, et år mere.

Men jeg aner ikke længere hvad jeg skal gøre.

Er der en derude, der kan hjælpe mig, til at hjælpe mig selv ?
For jeg kan ikke mere.

Jeg er fortabt, og håbet jeg engang så er forsvundet og jeg går rundt i konstante smerter og aner ikke mine levende råd.

Hjælp mig.

Jeg HAR fortalt min egen læge ALT dette, men det er BARE psykisk, kan det virkelig passe ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du spænder meget i dine muskler kan det give de smerter i underlivet, siderne o.s.v., du fortæller om. Og de kan være virkelig slemme.
    Det er ikke altid lægen er opmærksom på dette.
    Find en god massør og få en gang massage. Det hjælper mere end man tror.

    Det lyder også til din mave ikke fungerer som den skal. Du kunne jo prøve at tage HUSK. Din mave skal fungere godt ellers kan det også give symptomer. Spørg eventuelt på apoteket.

    Og så lige et lille råd, som ingen regner med passer, men det gør det. Jeg fik rådet for mange af siden af en gammel mand. Jeg troede ikke på ham, men tænkte det kan ikke skade at prøve.
    Jeg havde meget ondt i maven og det var psykisk. Sådan en slags "krampe" i hele maven. Han sagde jeg skulle tage en spiseskefuld kommen og skylle ned med et glas vand.
    Hvis man har smerter i tarmene og det er psykisk, så forsvinder smerten. For det psykiske kan sætte sig til virkelige smerter.

    10 min. efter jeg havde slugt kommen var mine smerter væk. Der gik to til tre timer før smerten var der igen. Så tog jeg en skefuld til og til sidst var smerten helt væk.

    Nogle ting du kan prøve og de skader ikke. Lidt dyrt at få massage, men det er godt, hvis massøren er dygtig.
  • Indstillinger
    hvis vi starter med maven
    drikker du væske nok --1,5 l dagligt mindst

    hvad spiser du ---og spiser du regelmæssigt ----knækbrød ---groft rugbrød ---ikke for meget hvidt brød ---frugt hver dag tomater ---æbler--bananer ---du skal have gang i maven --ellers har kroppen det ikke godt ---Husk som anbefalet er godt ---en gang daglig er godt ---

    hvor meget rører du dig dagligt ---en lille gå-tur dagligt ---skal der også til ---

    det psykiske spilder også meget ind på hvordan ens velbefindende er ---

    er der ikke pensionist foreninger der hvor du bor ---som du kan deltage i ----

    du går alt for meget alene ---det bliver man trist og deprimeret af ---men man skal selv gøre en indsats ---man kan ikke forvente at andre skal komme og hive op i en ---

    du har en kæreste ---kan i ikke være lidt for hinanden ---gå ud sammen --
Log in eller Registrér for at kommentere.