Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kolloidt sølv til behandling af virus i øjet?

Redigeret 29 november, 2013, 17:03 i Alternativ behandling
Hej alle

Er der nogen herinde der har erfaring omkring kolloidt sølv og brug af dette stof til øjnene?

Jeg er blevet anbefalet dette som alternativ behandling, eftersom normal medicin ikke virker på mig (lider af herpes simplex 1 i mine øjnes slimhinder), men vil lige sikre mig at jeg ikke evt. gør noget værre ved at dryppe det i øjnene ..

Så er der nogen der har nogle gode erfaringer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kolloidt sølv er særdeles effektivt, fordi det er så giftigt.
    kolloidt sølv er tilmed meget giftigt for miljøet.

    Jeg vil tilskynde dig til at læse grundigt på sagen, både fra fortalernes side og fra dem, som advarer mod produktet, inden du beslutter dig til evt. behandling med kolloidt sølv
  • Indstillinger
    Hej Brugernavn1

    De sælger det i drikkedunke i helsekost butikker, tvivler på at det er så giftigt? Hvor har du det fra at det er så skadeligt?
  • Indstillinger
    Angående information om kolloidt sølv.

    Prøv at læse den information, der allerede ligger om produktet her på Netdoktor.dk.

    At et produkt sælges i helsekostforretninger eller på Internettet betyder ikke, at det er ugiftigt.

    Hvis et giftigt stof aflejres i indre organer f.eks. hjernen, så hjælper det ikke at tage hverken blod- eller urin-prøve for at se om et individ er forgiftet eller ej.
    Man vil først kunne diagnosticere forgiftningen efter personen er afgået ved døden og undersøges (grundigt) ved obduktion.
    Sølv er et tungmetal og som et sådant aflejres det i indre organer.
    I tilfældet med kolloidt sølv kan man derfor ikke bruge princippet: "Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af".
  • Indstillinger
    Nu har jeg selv læst rundtomkring at det netop ikke ophober sig i kroppen, hvilket er et af fordelene ved det. Men jeg vil gerne se de andre sider du henviser til om at det er farligt, for det har jeg ikke kunnet finde endnu ....
  • Indstillinger
    Hej

    Her er en lang debat og mange links-henvisninger her:
    viewtopic.php?f=138&t=21197
  • Indstillinger
    Der er ikke noget bevis for at det virker. Det gør formentlig ingen gavn og måske skade.
  • Indstillinger
    Kolloidt sølv kan nok ret sikkert få has på din herpes i øjnene. Sølv kan slå stort set alt ihjel, heriblandt dine celler i øjet.

    Så tænk dig rigtig godt om inden du forsøger. Kolloidt sølv bruges i laboratorier til at farve nerveskederne fordi det kan binde sig til fedt. Hos individer er det vist at kolloidt sølv ophobes i hjernen. Øjnene betragtes strengt taget som en fremskudt del af selve hjernen. Kolloidt sølv behandles af den grund af forskere som farligt affald, dvs. det håndteres udelukkende med handsker.

    Det er forfærdeligt hvis dit syn skulle blive påvirket permanent fordi du har dryppet det direkte i øjnene.

    Herpesvirusen skjuler sig i selve nerverne, så under alle omstændigheder vil du nok få udbrud igen på trods af kolloidt sølv -medmindre du drypper/indtager så meget at det ophobes i nerverne, men så er der også stor risiko for at nerverne skades -der er beskrevet demens på baggrund af kolloidt sølv. Det grumme er, at der kan opstå skader med det samme og/eller flere år efter man har indtaget det.

    Det vil være langt bedre hvis du sørger for at spise sundt, får en masse gode vitaminer og mineraler og evt. en rød solhat-kur af god kvalitet. Dette vil styrke dit immunforsvar og det vil holde din herpes i hvile da den ikke kan stikke snuden frem uden at få en på hatten af dit immunsystem.

    Din herpes er udtryk for at dit immunsystem er trykket, fx af psykisk eller fysisk stress.

    Styrk hellere dit immunforsvar istedet for at ødelægge din krop med kolloid sølv.
  • Indstillinger
    Asklepios12 har hjulpet mig med sin viden omkring "skadelige" ting. Noget som de læger jeg har spurgt om hjælp ikke anede en disse om. Efter 10 år med smerter er de nu væk. Takket være Asklepios12 gode råd.
    Jeg ville lytte efter, hvis jeg var dig. Jeg turde simpelthen ikke andet.

    Du har fået råd fra M1cha3l og brugernavn1, det er nogen, jeg også har tillid til.
  • Indstillinger
    Kære Asklepios12

    Stort ros til dig for dit meget flotte svar.
  • Indstillinger
    Hej alle

    Ok, jeg søgte også kun gode råd og erfaringer fra folk. Jeg er hverken fortaler eller modstander af det, da jeg kun ved meget lidt om det. Jeg vælger at lade være med at bruge det, efter jeg har læst jeres erfaringer.

    Har prøvet rød solhat, oliven kosttilskud, samt kamillete, men det bare somom intet virker :( .. Eller det skal siges at det er i bedring, men har haft det siden starten af september og været i medicinsk behandling hos øjenlægerne, men det som om det aldrig forsvinder helt .. Synes selv jeg har fået slørret syn på mit venstre øje som har haft det værst, så forsøger mig frem med alt alternativt jeg kan finde ..
Log in eller Registrér for at kommentere.