Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Langvarig menstruation efter p-pillestop og keglesnit

Redigeret 24 november, 2013, 04:01 i Spørg Netdoktors brugere
Hej.

Vælger at oprette et indlæg her da jeg er lidt frustreret over min menstruation stadig er der efter halvanden uge.

Jeg fik foretaget et keglesnit i juli måned og har siden valgt at stoppe med p-piller, da vi gerne snart vil have børn og jeg har taget p-piller i ca 10 år nu..

Men nu er det anden gang min menstruation vare i længere tid end den normalt plejer, før jeg stoppede med p-pillerne varede det typisk tre til fire dage, men nu har jeg været ude får at det bare over en uges tid. Jeg har til gengæld ikke de samme menstruations smerter som før hvilket er dejligt.
Men blir alligevel lidt bekymret for ved ikke helt om det er pga p-pille stoppet og mine hormoner så lige skal på plads eller hvad man nu kan sige eller om det har noget med det keglesnit at gøre..
Hilsen den lettere frustrede..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er slet, slet ikke usædvanligt at det tager tid for kroppen at finde ud af det efter at have været medicineret i årevis.

    De hormoner har masser af bivirkninger, og du har endda døjet med menstruationslignende smerter, som p-pillerne jo slet ikke har været mistænkt for at udløse, da det desværre ikke falder læger ind at oplyse om alle de bivirkninger, men tvært i mod hårdnakket påstår, at disse hormoner er helt og aldeles ufejlbarlige - hvilket ikke er korrekt.

    I alle de år du har taget p-piller har du jo slet ikke haft menstruation, men der i mod en kunstigt fremkaldt blødning, og det er helt naturligt at kroppen nu er "forvirret" - den skal lige pludseligt til at producere ægløsning; hvad den medicinsk har været forhindret i i årevis.

    På den anden side har du også fået foretaget et keglesnit - så derfor synes jeg da lige du skal få en snak med lægen. Jeg tror dog ikke, det har noget med sagen at gøre, men det er altid godt lige at sikre sig.

    Din læge vil givet fortælle dig, at det netop tager tid for kroppen at finde sig selv efter langvarigt p-pillebrug - en information, der desværre aldrig falder lægen ind at give, når recepten helt kritikløst bliver udskrevet.

    For nogle går det hurtigt at blive gravide efter p-pille stop, men for andre kan der gå længere tid, før kroppen har restitueret sig og er klar til graviditet.
Log in eller Registrér for at kommentere.