Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

GRAVID??? HJÆLP

Hej alle, håber der er nogen som kan hjælpe mig med mit spørgsmål.
Jeg er en pige på 18 år, som har en dejlig kæreste.
I omkring 2 ugers tid, har jeg tænkt på om jeg er blevet gravid. Jeg tager P-piller og har jeg gjort i 5-6 år. Efter min sidste P-pille (omkring 1mdr siden) gik der først 4-5 dage inden jeg fik min menstruation og varede kun i 2-3 dage. Jeg tænkte ikke mere over det, og begyndte på mine p-piller igen.
Efterfølgende har jeg følt at min mave er oppustet, har nogengange kvalme om morgen, har spist meget på det sidste. Når min kæreste og jeg har sex, får jeg nogengange rigtig ondt i maven..

Håber nogen kan hjælpe lidt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tror ikke du skal være så urolig. Mange piger fra 15-20 års alderen vil opleve uregelmæssige menstruation, som er hormonforstyrrelser og de er ufarlige.

    - Men hvis du er bekymret om du er gravid, kan du jo købe en graviditetstest på apoteket eller en købmand. Den giver dig det svar du leder efter.

    Håber det var lidt du kunne bruge :)
  • Indstillinger
    Du har ikke helt ret, Trine.

    Jo, det er korrekt, at det kan være sådan, men ikke når man er medicineret med hormoner - p-piller.

    Her handler det oven i købet om en pige, der har været hormonstyret, siden hun var 12-13 år gammel, hvilket i forvejen er rystende, selv om det desværre er langt mere almindeligt, end det burde være.

    Selvfølgelig bør du først og fremmest få undersøgt med en test, om det handler om graviditet, det er dog ikke min umiddelbare tanke, at det er derfor, du nu får disse symptomer - jeg gætter mere på, at din krop i den grad prøver at gøre dig opmærksom på, at den bestemt ikke har det godt med at være medicinsk styret.

    Du har - vel sagtens næsten fra starten, da du begyndte at menstruere - været medicineret mod en helt og naturlig funktion i din krop, nemlig ægløsning og fertilitet, og det er der ikke noget at sige til, at kroppen nu protesterer mod.

    P-piller - p-hormoner i det hele taget - er slet ikke helt så uskyldige, som lægeverdenen desværre vil gøre dem til.
Log in eller Registrér for at kommentere.