Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hedeture om natten

Jeg er en pige på 21 år. Jeg oplever tit at jeg vågner helt gennemblødt om natten, mit hår er drivvådt og sengen føles som at lægge sig på et vådt håndklæde. Jeg er kold når jeg vågner og fryser.

Jeg har nu kigget lidt omkring og kan kun finde en sammenhæng mellem hedeture og overgangsalder - håber sandelig ikke jeg allerede er kommet dertil.

Er der andre "unge" som har oplevet det eller som ved hvad kan det skyldes? Kan man gøre noget for at det stopper?

MVH.

Kommentarer

  • Indstillinger
    optimist7optimist7
    Redigeret 18 august, 2017, 16:44
    Forhåbentligt har du ikke problemet mere. Men ofte vil man kunne afhjælpe problemet med cellesalte

    Silicea (Kisel) har en dybtgående normaliserende virkning på lymfekirtlerne og kan derfor regulere svedafsondringen, som oftest er et problem ved hedeture og nattesved.

    Kilde:
    http://www.helseurt.com/hedeture/#cellesalte

    Man kan købe midlet i Matas eller online helsekost butikker. Det hedder Quarz i Danmark. Der er ingen bivirkninger

    Klimaktheel
    Der findes også et homøopatisk middel "Klimaktheel" mod hedeture som ikke kun kan bruges når man er i overgangsalderen.

    KlimaktHeel stimuleri i æggestokkene, hypothalamus og hypofyseforlappen, til at danne kønshormoner som ofte kan lindre hedeture uden at der bliver tilført hormoner.

    Find mere information om Klimaktheel ved at søge på "Heel Indikationer" i google
  • Indstillinger
    Kære sommerfugl,
    Har du lagt mærke til, hvad du har spist de dage/aftener, hvor du har nattesved?
    Jeg var plaget af samme problem og opdagede, at det hang sammen med de dage, hvor jeg havde spist meget slik/sødt.
    Jeg tænker, at kroppen har for mange kalorier (=varme), som den skal af med, hvilket resulterer i svedeture.
    Jeg håber, dette råd kan hjælpe dig :-)
    Fortsat god sommer.
    Mange hilsner
    Katten
  • Indstillinger
    Hej katten23

    Det var et godt punkt du bragte op der. Som mand har jeg netop ofte døjet med dette problem hvor jeg spiser for sødt eller for tung om aftenen og efterfølgende har problemer med svedeture om natten.

    Som jeg forstår det så prøver kroppen på at skille sig af med biprodukter fra fordøjelsen som organismen ikke kan omsætte og sætter derfor ekstra gang i svedkirtlerne for at fjerne dem .

    FALSK HEDE
    Udover overgangsalder er der er også en anden årsagt til hedeture og svedeture som man i kinesisk medicin kalder for falsk hede. jeg skrev om dette i denne tråd.


    http://www.netdoktor.dk/interactive/dis ... 5320&f=156
Log in eller Registrér for at kommentere.