Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blodprop eller ej?

Redigeret 20 november, 2013, 03:31 i Prævention
Hej. Jeg er en pige på 17 år, snart 18, som har et problem med p-piller.
Efter jeg er startet på p-piller for 3. år, har fået nogle symptomer som ondt i benene, arme og ondt i brystkassen. Min bedstefar havde 3 blodpropper i hjertet, og min far har inden for det sidste havde får haft en blodprop i benet.
Jeg har aldrig haft ondt i ben, arme og brystkasse før i tiden.
Skal jeg være bekymret?

Jeg får Lindynette, der er 3. generations p-piller.
Jeg er meget bekymret og bange, da jeg mistede min bedstefar til en blodprop. Jeg har aldrig fået at vide, at jeg ikke er inde for risikoen for blodprop. Og min læge har ikke nemt, at jeg skulle vælge andet mærke.

Hvad kan jeg gøre?
Nogle jeg skal bede min læge gøre?

Vil gerne have svar :-(.

Mvh en bekymret pige.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved kun, hvad jeg selv ville gøre i sådan et tilfælde. Jeg ville stoppe med p piller og se om symptomerne gik væk.

    Efter min mening er der ikke andre måder man kan finde ud af om det er p pillerne, der giver disse symptomer eller ej.
    Hvad skulle lægen kunne gøre. Der er ikke andre muligheder end give dig nogle andre p piller og måske igen nogle andre. Det mener jeg er en dårlig løsning.

    Jeg ville være bekymret. Der står under bivirkninger at netop de p piller ikke bør anvendes, hvis der er blodpropper i familien.

    http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/3340

    Jeg har stadig til gode at høre om en læge, der oplyser om bivirkninger ved medicin. Måske er det også lidt meget at forlange, for mange mærker intet og der er ingen grund til at gøre nogen urolige. Man har naturligvis også selv et ansvar. Men at læger udskriver p piller til ganske unge piger mener jeg er ansvarsløst. Læger ved jo de bl.a. kan stoppe væksten.
Log in eller Registrér for at kommentere.