Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Meget røde øjne!

Redigeret 4 januar, 2014, 10:11 i Åben debat om øjne
Hej, jeg får hver dag røde øjne, med både røde streger som bevæger sig fra næsen ind mod midten af øjet og tilsvarende fra den anden side. Og samtidig en rødhed i samme ømråder. vågner med puds i øjnene, følelsen af let sløret syn og
tørre øjne. Ingen svien eller andre scener.

jeg sover nok (8-9 timer) osv. og kan ikke forstå hvorfor jeg har det,
det lyder måske ikke som et stort problem, men det kan godt tage lidt på selvtilliden når alle spørger hvad der er galt med ens øjne, og om man er på stoffer.

har prøvet at blive henvist til en øjenlæge hos min læge flere gange uden held.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis det var mig ville jeg øjeblikkelig opsøge en øjenlæge. Der skal ingen henvisning til fra lægen. Det er lidt underligt din læge ikke har taget sig af det.
    I dit tilfælde ville jeg møde personligt hos øjenlægen i stedet for at ringe. Så vil jeg mene du får en hurtig tid, hvis det er så slemt, som du fortæller.

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... ndelse.htm
  • Indstillinger
    Tak for svaret jeg vil prøve at få ringet til nogen øjenlæger og høre om jeg kan møde op og blive diagnosticeret eller bare få en tid :).
  • Indstillinger
    Hejsa.

    Du skal som de andre har skrevet, selvfølgelig tage en tur forbi øjenlægen og få ham/hende til at give dig et "eftersyn"...

    Jeg kan dog fortælle at jeg selv engang imellem har meget tørre øjne (fik en laser operation for 7 år siden og når jeg har været på dykkertur får jeg ofte røde og "trætte" øjne), men for ikke så lang tid siden faldt jeg over Tearsagain øjenspray, som jeg bruger efter dykkerturene (eller når jeg generelt er træt i øjnene. Du kan læse mere om produktet her: www.tearsagain.dk

    Det virker ganske fint og jeg synes det er super at det er en spray og ikke "normale" øjendråber.... Har svært ved at stikke ting i øjnene, øjendråber er ingen undtagelse. De ender fandme altid i hele ansigtet og aldrig i øjnene ;o)

    Men som sagt, bare et lille husgeråd, du måske kan bruge til noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.