Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg tror jeg vil skilles.

Redigeret 26 januar, 2014, 12:34 i Ægteskabsproblemer
Hej jeg er desvære i den stund at jeg er røget i deprasion og været det siden 2010 og min mand forstå mig ikke at jeg ikke har lyst til ham og sex det er en marit hverdag vi blev gift i 2012 og syndes det blev mere slemt. Jeg har også en mega god veninde som jeg snakker om alt med og gerne hverdag næsten men min mand vil ikke have jeg snakker med hinde og han mener jeg bliver i mere dårlig humør af og snakke med hinde. Vi har 3 børn og ønsket at de har en glad mor hver dag men syndes det er meget svært. Hvad skal jeg gøre.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes, du skal starte med at gå til din læge og der bede om hjælp til behandling af din depression.

    Du skal naturligvis ikke bare have nogle piller, du skal bede om hjælp til en god terapi.

    Du bør fortælle lægen om de problemer, du har i jeres forhold - og bør nok også tale om din veninde, for måske din mand har ret - det kan da være, at den veninde måske slet ikke er god for dig. Måske det endda er hende, der "bærer ved til bålet". ?

    I har tre børn og dem skylder du, at der bliver taget hånd om din situation, før du forlader din mand. Som du kort beskriver det, så virker det ikke helt som om at dine problemer vil blive løst med en skilsmisse, en sådan vil måske kun gøre tingene værre.

    Jeg synes helt klart, du først og fremmest skal søge noget hjælp - for det vil jo være frygteligt, hvis du først bagefter finder ud af, at dit problem slet ikke skyldes din mand, men noget andet.
  • Indstillinger
    Jeg er enig med Lotte! Hvis din tvivl om jeres kærlighed bunder i din depression, så vil du helt sikkert komme til at fortryde det, når du forhåbentligt snart kommer ud på den lysere side. Alt det bedste herfra!
  • Indstillinger
    Der er nu gået godt to måneder. Det kunne være rart at høre fra trådstarter hvordan det går nu???

    Det her er jo et debatforum og ikke en brevkasse. Jeg synes ofte, man oplever at ens bud kommer til at "flagre i vinden", når der ikke kommer tilbagemelding, om rådet kunne bruges eller ej.
Log in eller Registrér for at kommentere.