Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Erstatning for diskusprolaps ?

Redigeret 16 november, 2013, 08:50 i Åben debat om smerter
Hej

Min kæreste har været igennem en stor operation i lænden for diskusprolaps.
En ting er sikkert, han kommer aldrig til at arbejde som tømrer igen.
Er der nogen der har søgt og fået udbetalt erstatning for kroniske smerter, eller invalidering eller andet?
I så fald er vi meget interesserede i at høre jeres historier, såfremt at i vil dele den!
Han er kun 26 år, så det hele ser ret så sort ud lige pt.

Håber at nogen af jer vil dele, også de negative historier!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er trist at læse, at din kæreste har så mange smerter i så ung en alder. Jeg kan desværre kun bekræfte, hvor svært det er at få erstatning i dagens Danmark.

    Hvis I vælger at køre en sag ved Patientklagenævnet, skal du være klar over, at de kun dækker, hvis det kan påvises, at en læge har handlet forkert i din kærestes behandlingsforløb. Smerter efter en operation dækkes ikke, hvis det kun er fordi, I havde håbet at en operation ville bedre hans tilstand. Det er øv og mega uretfærdigt!

    I Arbejdsskadestyrelsen er der også mange regler der skal være opfyldt. Har han arbejdet under 10 år med det samme arbejde og de samme uheldige stillinger, skal I ikke satse på erstatning. Det er meget svært at få anerkendt arbejdsskader, med mindre det er en akut opstået ulykke der gav ham en diskusprolaps. Men så må din kæreste ikke have fejlet noget som helt med sin ryg inden skadens opståen. Så bliver det bare kørt over på, at han var svag fra begyndelsen.

    Jeg ønsker jer al mulig held og lykke i et system, som på alle måder er unfair.
Log in eller Registrér for at kommentere.