Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

overspiser

Redigeret 15 november, 2013, 06:20 i Åben debat om overvægt
Jeg er rigtig træt af min uafbrudte lyst til mad.

Jeg spiser til, jeg ikke kan mere - og så spiser jeg lidt mere! Min krop synes aldrig at få nok, og jeg spiser selvom, jeg ikke har lyst og ikke er sulten. Jeg har prøvet alle mulige måder at stoppe det på, heriblandt tyggegummi og gajoler til at tage tyggetrangen, drikke massere vand, mærke efter i kroppen, sove, meditation, ventetid og beskæftige mig med alt muligt andet, der burde tage min opmærksomhed til mad.

MEN INTET HAR HIDTIL VIRKET!

Selvom jeg ved, jeg vil fortryde det og synes, at jeg har spist mere end rigeligt den dag, kan jeg alligevel ikke holde mig tilbage, da jeg nærmest konstant prøver at overtale mig selv til, hvorfor jeg skal spise, og at jeg har fortjent det; hvilket jeg ikke har!

Det er mit største problem nogensinde, og det ville ændre mit liv, hvis I havde nogle råd eller andet vedrørende emnet, der kunne ændre mine spisevaner! Så skriv endelig løs!

Det skal lige siges, at det ikke skyldes, at jeg er sulten, jeg fejler ikke noget og tager ikke piller, og mit blodsukker må være nogenlunde stabilt, da jeg spiser sundt og ofte - men når jeg først er i gang, spiser jeg desværre alt for meget.. bruger mad som trøst og flugt fra negative følelser som stress, frustration, angst, sorg, vrede, ensomhed og en oplevelse af ikke at blive forstået. Maden bruges med andre ord til at lukke tanker og følelser ude og til at dulme oplevelsen af psykisk smerte og kaotiske følelser. ingne gider hjælpe mig ,hverken læger, eller psykologer osv

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg er spændt på om der kommer nogle gode råd ----for jeg kender til den spisetrang ---har den selv alt for ofte
    og man skal have virkelig god karakter
    når den er der ----men det der undrer mig er ----at det er i perioder jeg har det
Log in eller Registrér for at kommentere.