Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nakke stivhed og ingen hjælp fra egen læge ..

Redigeret 11 november, 2013, 07:48 i Spørg Netdoktors brugere
Hej derude
I lørdags, omkring ni tiden blev min nakke helt stiv hvilket førte til kvalme, opkast, kriller i hjernen, intens brændende fornemmelse omkring kraveben, mellem skuldrer bladende, en stikken og uro i venstre arm. Jeg var svimmel og følte mig helt ved siden af mig selv. Det endte ud i et angstanfald og efter flere timer faldt jeg endelig i søvn! Søndag var jeg stadig svimmel og mindre hovedpine og ved siden af mig selv. I løbet af dagen tog symptomerne atter til, og endte med at ringe til vagtlægen som ikke mente det var alvorligt og bad mig kontakte min egen læge idag (mandag) ! Hertil morgen er jeg svimmel og dårlig, stadig stiv i nakken ondt i øvre ryg. Ringede til lægen som jeg ikke syntes Tog mig seriøs. Det var helt ufarligt jeg skulle bare tage nogle panodiler. Jeg spurgte dertil om jeg så ikke kunne få en henvisning til en fysioterapeut da jeg altså hverken kan gå på arbejde eller noget. Men fik afvise at det skulle være mere alvorligt end det.
Så tænker jeg bare, hvor alvorligt skal det være? Kan selv mærke der er noget helt galt. Er der nogen som har oplevet noget lignende ? Som måske kan berolige mig lidt ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din læge kender dig forhåbentligt - og kender til din øvrige sygehistorie, hvorfor der kan være en grund til, at du fik en sådan besked. Du fortæller, at du fik et angstanfald, og hvis du i forvejen er på medicin, så kan det godt være årsagen, men noget sådant bør du da også få forklaret ordentligt.

    Men - hvis du føler dig utryg - og det gør du jo, og du bliver ved med at have det så dårligt, måske endda får det værre, så foreslår jeg, du ringer igen og insisterer på at blive fysisk undersøgt, og at du ikke føler dig tryg ved udelukkende at have fået en telefonkonsultation.
  • Indstillinger
    Får ikke noget medicin, og er lige flyttet til byen. Så har aldrig mødt min læge før! Derfor det virker underligt. Men må prøve at kontakte dem igen. Tak.
  • Indstillinger
    Nej, det er bestemt ikke underligt, hvis du ikke har mødt lægen. Hvis jeg var læge ville jeg også se patienten først.
Log in eller Registrér for at kommentere.